احمد مهرنیا خبر داد

اولین جلد مجموعه "ستاره‌های نبرد هوایی" به چاپ دوم رسید

نویسنده کتاب "ستاره‌های نبرد هوایی" گفت: چاپ چهار جلد از این مجموعه قطعی است و اگر خلبانان در نقل خاطرات، همکاری بیشتری داشته باشند تعداد آن‌ها به ۱۰ جلد هم خواهد رسید.
کد خبر: ۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ - 10December 2013

اولین جلد مجموعه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین جلد از مجموعه چند جلدی "ستارههای نبرد هوایی" با موضوع زندگینامه و خاطرات ۵۰ خلبان نیروی هوایی به قلم امیر سرتیپ خلبان احمد مهرنیا از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم میرسد.

احمد مهرنیا درباره این کتاب گفت: این مجموعه چند گانه به خلبانانی اختصاص دارد که در جنگ تحمیلی هشت ساله حضور داشتهاند. درجلد نخست این مجموعه زندگینامه ۵۰ خلبان را در کنار دو خاطره از هر یک از خلبانان را به خود اختصاص داده است.

مهرنیا همچنین هدف از نگارش این مجموعه را ماندگار شدن یاد خلبانان نیرویهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صفحات تاریخ عنوان کرد و افزود: در آغاز میخواستم زندگینامه خلبانان را در قالب یک کتاب بیاوریم اما به دلیل حجم بالای مطالب و زمانبر بودن تولید آنها تصمیم گرفتم یک مجموعه آماده کنم.

وی درباره چرایی آوردن خاطرات در کنار زندگینامه خلبانان گفت: این نوع کتابها مخاطبان خاص خود را دارند و افرادی که در این کتابها از آنها صحبت میشود از یک جنساند. به همین دلیل تصمیم گرفتم علاوه بر زندگینامه هر خلبان دو خاطره را به همراه عکسهایی از دوران جوانی و امروزشان به کتاب اضافه کنیم. بعد از چاپ کتاب "حمله به الولید" متوجه شدم که مخاطبان به کتابهایی که تصاویری در داخل متن آنها آمده توجه بیشتری دارند.

مهرنیا افزود: در جلد اول "ستارههای نبرد هوایی" زندگینامه ۵۰ خلبان به ترتیب حروف الفبای ابتدای نام خانوادگیشان آمده است که میتوان اسامی افرادی نظیر شهید مصطفی اردستانی، امیر فرجالله براتپور و تقی آریاپور را دید.

این پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس درباره مجلدات بعدی این مجموعهها خاطر نشان کرد: چاپ چهار جلد از این مجموعه قطعی است و اگر خلبانان در نقل خاطرات، همکاری بیشتری داشته باشند تعداد آنها به ۱۰ جلد هم خواهد رسید.

گفتنی است جلد دوم این مجموعه نیز مراحل آماده سازی را در انتشارات سوره مهر سپری میکند، همچنین مولف این مجموعه (سرتیپ احمد مهرنیا) جلد سوم ستارههای نبرد هوایی را به تازگی برای چاپ به سوره مهر سپرده است.

 «کتاب ستارههای نبرد هوایی» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاوت حوزه هنری است که در قطع رقعی و شمارگان ۲۵۰۰ جلد از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم خواهد رسید.

نظر شما
پربیننده ها