بیانیه اداره کل حفظ آثار آذربایجان غربی به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، به مناسبت سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ - 07April 2016

بیانیه اداره کل حفظ آثار آذربایجان غربی به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی

به گزارش دفاع پرس از ارومیه، در این بیانیه آمده است: بیست و یکم فروردین ماه یادآور شهادت بزرگ مردی از خیل فرماندهان دلاور پرورش یافته در مکتب قرآن و ولایت است که به سبب عملکرد ضد استکباری و ضد سلطه اش هدف عوامل توطئه استکبار جهانی و منافقین کور دل قرار گرفت.

امیر سرافراز ارتش اسلام، شهید سپهبد «علی صیادشیرازی» یکی از عاشقان وصال نور بود که لباس زیبای شهادت، زیبنده قامتش و مزد اخلاص، فداکاری و ایثار او بود.

او در گستره خونین جبهههای نبرد از کوههای سر به فلک کشیده کردستان تا دشتهای تفتیده خوزستان به جهاد و نماز میپرداخت و در جهاد اکبرش اوج بندگی خویش را به نمایش میگذاشت. او صدف خود را شکسته بود تا دُرّ ناب وجودش با ذوب در اسلام و ولایت ظهور یابد.

شهید سپهبد علی صیادشیرازی، امیری از تبار عشق، وفاداری و قهرمانی بود که هرگز دل به دنیا نبست و در التهاب وصال به دوست سر از پا نمیشناخت.

در توصیف جایگاه او همین بس که ولی امر مسلمین، وی را «سرباز صادق و فداکار دین و قرآن و نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزگار» و «بنده برگزیده خدا» نامیدند.

نقش او علاوه بر ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور، در مهار دشمن، حفظ تمامیت ارضی کشور و فتح جبهههای حق علیه باطل در عملیات های ثامن الائمه، طریقالقدس، فتح المبین، بیتالمقدس و دیگر عملیاتهای پیروزمند تا مرصاد و دفاع ازمیهن عزیز اسلامی، شخصیتی بزرگ به آن فرمانده عزیز، فهیم و ولایت مدار بخشیده بود به گونهای که آثار و سیره ماندگار آن عزیز در کنار میراث برجای مانده فرماندهان شهید دیگر خواهد توانست در رفع نیازمندیهای نیروهای مسلح کمک شایانی نماید.

بوسه بر تابوت حامل پیکر مطهر آن شهید والامقام توسط ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنهای(مدظله العالی) اوج تجلیل از مقام شامخ این شهید عاشق و تمام شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود.

لیکن، همچنان راه پرفروغ شهیدان انقلاب و دفاع مقدس از سوی جوانان غیور این سرزمین پرشورتر و مصمم تر از گذشته استمرار دارد و همین امر موجبات ناامیدی و یأس دشمنان اسلام، بویژه منافقین کوردل و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها را فراهم کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار