ظریف در مورد تصویب تحریم های جدید هشدار داد

وزیر خارجه کشورمان گفت: در صورتی که کنگره امریکا حتی با وجود مخالفت دولت این کشور تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کند همه توافقات هسته ای از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 10December 2013

ظریف در مورد تصویب تحریم های جدید هشدار داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تایم، در شرایطی که در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن گمانه زنی هایی در مورد احتمال تصویب تحریم های جدید علیه ایران در کنگره امریکا با بی توجهی به متن توافق هسته ای ژنو می باشیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هشدار داد در صورت تصویب هرگونه تحریم جدید توافقات پیشین از بین خواهد رفت.

ظریف در مصاحبه با مجله تایم گفت: اختلاف اصلی میان ایران و کشورهای غربی به اعمال تحریم های غیرقانونی چندجانبه و دوجانبه بر می گردد و همواره باید به این موضوع توجه داشت که ایران دارای حق غنی سازی است که متوقف نیز نخواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان ضرورت احترام به حقوق ایران به منظور اجرای کامل توافقات این موضوع را زمینه ساز توافقات جامع و نهایی توصیف کرد و افزود: در صورت بی توجهی به حقوق ایران در زمینه استفاده صلح آمیز از برنامه هسته ای، امکانی برای همکاری گسترده تر باقی نخواهد ماند.

وی همچنین اظهار داشت: با وجود آگاهی از اختلافات داخلی در امریکا این موضوع برای ما قابل پذیرش نیست که کنگره امریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کند؛ هر چند دولت اوباما با این تحریم ها مخالف باشد و یا این تحریم ها در شش ماه آتی اجرا نشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار