با حضور امیر پوردستان؛

فرماندهان و سربازان نمونه یکان‌های آموزشی نزاجا تجلیل شدند

تعدادی از فرماندهان نمونه و سربازان نمونه یکان‌های آموزشی نیروی زمینی ارتش طی مراسمی با حضور فرمانده این نیرو مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 09April 2016

فرماندهان و سربازان نمونه یکان‌های آموزشی نزاجا تجلیل شدند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن سربازی در تیپ 123 تکاور در پرندک ضمن تبریک 29 فروردین، گرامیداشت روز ارتش و حماسهآفرینیهای نیروی زمینی قهرمان اظهار داشت: یکی از واژههایی که در تمامی فرهنگها با قداست و احترام یاد می شود، کلمه "سرباز" است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به معنای سرباز گفت: اینکه گفته می شود «سرباز امنیت مرز است» معنا و مفهوم درستی است؛ اما بهتر آن است که بگوییم «سرباز مرز امنیت، آرامش، استقلال و حفظ تمامیت ارضی است».

امیر پوردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این سربازان هستند که سینه مردانه خود را در مقابل آماج گلولههای دشمنان سپر می کنند؛ تا مردم در امنیت، آرامش و آسایش باشند.

وی در ادامه گفت: ما سالهای دفاع مقدس و رشادتهای رزمندگان اسلام به ویژه سربازانی که بی ریا وارد میدان جنگ شده و در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند یا به اسارت درآمدند را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: روزهای ابتدایی جنگ برای ارتش به ویژه نیروی زمینی روزهای بسیار سختی بود. بسیاری از یکان ها با کمبود نیرو و بسیاری نیز در مناطق مختلف کشور به ویژه در غرب درگیر ضد انقلاب بودند و در این میان وجود سربازان غیور و متدین و ولایتمدار سبب شد خلأها پر شود و یکان های ارتش جان تازهای بگیرند و هشت سال در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند و به راستی 40 هزار شهید سرباز نیروی زمینی گواه بر این مدعی است.

سرتیپ پوردستان در ادامه با تأکید بر نقش سربازان در حفظ و صیانت از مرزها تاکید کرد: در حال حاضر سربازانی که در مناطق مرزی جلوههای رشادت و مردانگی را همچون سال های دفاع مقدس حفظ کرده اند اگر بیشتر از رزمندگان آن دوران نباشند، کمتر نیستند.

در پایان این مراسم به تعدادی از خانواده شهدا، سربازان نمونه و فرماندهان نمونه یکانهای آموزشی نزاجا هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

نظر شما
پربیننده ها