سردار گراوند خبر داد

100 مورد درگیری مسلحانه ناجا با اشرار در مرزها و کشف 60تن مواد مخدر طی سال جاری

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به 100 درگیری مسلحانه ناجا با اشرار از ابتدای سال جاری تاکنون در نقطه مرزی سیستان و بوچستان گفت: بعد از حادثه سراوان به طور میانگین هر شب دو درگیری مسلحانه در مرزها انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ - 10December 2013

100 مورد درگیری مسلحانه ناجا با اشرار در مرزها و کشف 60تن مواد مخدر طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "احمد گراوند" جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، صبح امروز در نشست خبری، با اشاره  به موضوع حادثه سراوان اظهار داشت: پس از درگیری و شهادت تعدادی از نیروهای مرزبانی در سراوان، حدود چند روز قبل تروریستها دوباره سعی داشتند که به پاسگاه 167 مرزی حمله کنند، اما نیروهای مرزی ما با هوشیاری توانستند آنها را در هنگام تلهگذاری انفجاری شناسایی کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی  کشور افزود: تروریستها در جریان این درگیری با تحمل تلفات مجبور به عقبنشینی شدند.

* 100 مورد درگیری مسلحانه ناجا با اشرار

گراوند با اشاره به اینکه از اول سال جاری تاکنون  100 مورد درگیری مسلحانه بین ناجا و اشرار در مرزهای کشور رخ داده است، تصریح کرد: پس از حادثه سراوان به صورت میانگین هر شب دو درگیری مسلحانه در مرزها انجام شده است که در این درگیریها تعداد زیادی تله انفجاری، بمب و نارنجک از این اشرار کشف شده است.

وی به اقدامات پلیس مرزبانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: نیروهای مرزبانی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف 60 تن انواع مواد مخدر در مرزها شدهاند که این میزان نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

سردار گراوند گفت: بیش از دهها قبضه سلاح در کشور کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 18 در صدی کشف در مرزها بودهایم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سیگار قاچاق در مرزها افزایش 7 در صدی را شاهد بودهایم.

این مقام بلندپایه انتظامی اظهار داشت: در زمینه تجهیزات ماهواره شش درصد و مواد سوختی نیز 39 درصد از ابتدای سال کشفیات داشتهایم که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی از افزایش 3 درصدی دستگیری عابران غیر مجاز و یک درصدی متجاوزین مرزی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 52 نفر از اشرار در درگیریها به درک واصل شدهاند.

وی به کشفیات طلا توسط مرزبانی اشاره کرد و افزود: ما 39 کیلو طلا از قاچاقچیانی که قصد داشتند این طلاها را از کشور خارج کنند کشف و ضبط کردیم که این کشفیات در سال گذشته تنها یک کیلو بوده است.

گراوند در مورد کشفیات طلا ادامه داد: 274 میلیون دینار عراقی و حدود 750 هزار دلار آمریکایی کشف شده است.

* راهاندازی هنگ مرزی زاهدان در آینده نزدیک

جانشین فرمانده مرزبانی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک هنگ مرزی زاهدان راه اندازی و اعتباری نیز برای لایهروبی کانالهایی که بر اثر طوفان شن پر شده اختصاص داده میشود، گفت: اقدامات موثری در راستای حفظ و امنیت مرزها تشکیل مهندسی رزمی در سیستان و بلوچستان و غرب کشور، آموزشهای چهره به چهره به افراد در پاسگاهها انجام شد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات مرز حدود 28 درصد تاکنون به فرماندهی مرزبانی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: برای ساخت 3 پاسگاه  مرزی اعتباراتی به ما واگذار شده است؛ در صورتی که این اعتبارات در اختیار ما قرار گیرد آمادگی داریم تا خلأهای مرزی را پوشش داده و از ورود عناصر ضد انقلاب به کشور جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده مرزبانی به عمده مشکلات میان ایران و دولت پاکستان در زمینه مرزها اشاره و اضافه کرد: دولت پاکستان هیچ اشرافی به مرزهای خود ندارد. ما بارها در خصوص تیراندازی  از خاک کشور آنها به سمت نیروهای مرزبانی اعتراض کردهایم، اما پاکستان هیچ اقدامی در این خصوص و در راستای افزایش امنیت مرزهای خود انجام نداده است.

وی به ترخیص خودروها طی 10 روز آینده از مرزهای کشور ما و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات مرزبانی، مرز ترکمنستان است؛ به این صورت که در مرز سرخس و درگز خودروهای ترانزیتی را به ندرت ترخیص میکنند و تاکنون بیش از 1500 خودرو ترخیص نشده است.

گراوند با بیان اینکه کشور آذربایجان به پروتکلهای مرزی پایبند نیست، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان توافقاتی در خصوص مشکلات مرزی از جمله موضوع اختلاف در پل جلفا با ما داشته، اما متاسفانه تاکنون به هیچ یک عمل نکرده است.

وی ادامه داد: مرزبانی نیز مرز جلفا و بیلهسوار را به مدت 10 روز بست که مقامات آذربایجانی در تماس با وزارت امور خارجه پیشنهاد مذاکره دادند، اما این پل ظرفیت بیش از 30 تن را ندارد به این دلیل ما اجازه تردد نمیدهیم و پس از مذاکره و بازگشایی مرز نیز هنوز اختلاف ما در پل جلفا حل نشده است.
 
* انسداد کامل مرزهای کشور به 10 برابر بودجه اختصاص داده شده نیاز دارد

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه انسداد کامل مرزهای کشور به 10 برابر بودجه اختصاص داده شده نیاز دارد، تصریح کرد: هم اکنون انسداد تعدادی از مرزهای ما کامل نیست، اما هیچ مشکل امنیتی نداریم. ضمن اینکه در برخی از مرزها نیز باید به دلیل مسایل امنیتی، کار انسداد به صورت کامل انجام شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار