صلاحی در گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی خبر داد:

افتتاح باغ کتاب تهران تا ماه آینده/ دفاع مقدس را باید با هنرمان انتقال دهیم

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ماه آینده باغ کتاب تهران با مساحت 65 هزار متری افتتاح خواهد شد که از بزرگترین نمایشگاه کتاب آمریکا نیز بزرگتر است.
کد خبر: ۷۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 10April 2016

افتتاح باغ کتاب تهران تا ماه آینده/ دفاع مقدس را باید با هنرمان انتقال دهیم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان آخرین سخنران مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و دیدار نوروزی با هنرمندان با اشاره به اینکه هنرمندان هر کدام به تنهایی می توانند برای ملتی حرف داشته باشند، اظهار کرد: در عرصه های فرهنگی و هنری حتماً کم کاری شده است و باید جبران کنیم. سال گذشته 40 جلسه با هنرمندان داشتیم که با امکانات کم، اجرای همه خواسته ها ممکن نبود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: اگر همه امکانات کنار هم بیاید توان مضاعف می شود در صورتی که تک تک کار کردن به جایی نمی رسد. ماه آینده باغ کتاب تهران با مساحت 65 هزار متری افتتاح خواهد شد که از بزرگترین نمایشگاه کتاب آمریکا نیز بزرگتر است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در بخش فرهنگ بیشتر هزینه کنیم. اگر حتی بخواهیم اقتصاد را هم درست کنیم باید در بخش فرهنگ هزینه کنیم. انتقال هویت هم از طریق فرهنگ قابل عمل است. یک سرود و ترانه از یک هنرمند گاهی می تواند یادآور خاطرات مادر بزرگ و پدربزرگ هایمان باشد.

صلاحی گفت: جامعه تشنه هنر است؛ گاهی یک بیت شعر می تواند کار یک کتاب را انجام دهد. جایی که امام خمینی(ره) پس از مرجعیت نوشتن تعداد زیادی کتاب شعر را هم گرامی می دارد و پیش از ایشان نیز اهل بیت علیهم السلام نیز شعر را گرامی داشته اند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را باید با هنرمان انتقال دهیم. در بخش های مختلف هنری شاید فاصله زیادی با مطلوب داشته باشیم اما باید تلاش کنیم تا ارزش های مهم کشور از جمله دفاع مقدس را با هنر انتقال دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار