رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

احدی نمی‌تواند برای استراتژی دفاعی ایران تعیین‌ تکلیف کند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هر کشوری با در نظر گرفتن تهدیدات، استراتژی دفاعی‌اش را تدوین می‌کند و احدی نمی‌تواند در این خصوص برای سایر کشورها ازجمله ایران اسلامی تعیین‌ تکلیف کند.‌
کد خبر: ۷۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ - 10April 2016

احدی نمی‌تواند برای استراتژی دفاعی ایران تعیین‌ تکلیف کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی در دیدار رئیس و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام و سخنرانی نورزی خط و مشی کلی نظام از نظر سیاسی و اقتصادی را تبیین فرمودند، افزود: دغدغه اصلی معظم له مسئله اقتصادی است؛ چرا که ایشان به خوبی نسبت به این موضوع آگاهند که دشمنان جهت آسیب زدن به کشورمان در زمینه اقتصادی برنامهریزی کردهاند.

وی با بیان اینکه دشمنان در این شرایط، تحریمها را از این دست به آن دست میکنند تا یکسری تحریمهای جدید حقیقی و حقوقی تازه را علیه ایران اسلامی اعمال کنند، اظهار داشت: دشمن فعلاً مسئله اقتصادی را نشانه رفته است لذا به هیچ وجه نباید مرعوب فرهنگ غرب شویم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: وزارت دفاع منهای بعد تسلیحات و دفاعی، در مسئله اقتصاد هم در این مملکت سهمی دارد و میتواند خانوادههای نیروهای مسلح را در این زمینه پشتیبانی و مسیر را تسهیل و ایفای نقش کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال ۹۵ را به دلیل داشتن دو ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) باید سال فاطمی دانست، خاطرنشان کرد: زندگی حضرت زهرا(س) باید سرلوحه تمام مردم و مسئولان باشد و تلاش کنیم در تمام شئون زندگی و کار برای سایرین الگو باشیم و سبک زندگیمان به سبک زندگی حضرت زهرا(س) نزدیکتر شود؛ چرا که این موضوع در بعد اقتصادی برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

حجتالاسلام صفایی با بیان اینکه اسراف و تبذیر گناه کبیره است، ادامه داد: کارکنان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح بسیار میتوانند در ترویج و تبیین اقتصاد مقاومتی در بین خانوادهها، اقوام و محل زندگی نقشآفرینی کنند چرا که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ترویج سبک زندگی فاطمی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بر تقویت توانمندی دفاعی نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: مسئله دفاع به لحاظ حقوقی یک مسئله حاکمیتی است و هر کشوری با در نظر گرفتن تهدیدات احتمالی، استراتژی دفاعیاش را تدوین میکند و احدی نمیتواند در این خصوص برای ایران اسلامی تعیینتکلیف کند.

وی در اهمیت تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشور به دوران  سرنوشتساز دفاع مقدس و نمونههایی از نیازهای ضروری جمهموری اسلامی ایران در آن دوران و سنگاندازیهای بعضی کشورها به دلیل ترس از آمریکا اشاره کرد.

حجتالاسلام صفایی با بیان اینکه تجربه ضعف موشکی در برابر حملات موشکی صدام در دوران دفاع مقدس را داریم، گفت: در حال حاضر متخصصان کشورمان با توانمندی بومی به موفقیتهای دفاعی و نظامی خوبی رسیدهاند و اینک غرب در جهت تضعیف این توانمندی، درصدد اشکالتراشی و طرح موضوع مغایرت روح برجام با توانمندی موشکی است.

وی با انتقاد از کسانی که چشم به غرب دوخته و خیال میکنند که بهوسیله آنها باید درمان شویم، تاکید کرد: آقایان بدانند دشمن، دشمن است و اگر امروز هم با ما خوشوبش میکند و لبخند میزند مصلحتش ایجاب میکند؛ ولی او همچنان در دشمنی خود پابرجاست.

نظر شما
پربیننده ها