قائم‌مقام وزیر کشور خبر داد:

استقرار تیم‌های بازرسی در محله هرندی/ جمع‌آوری معتادان شتاب بیشتری می‌گیرد

دراستان تهران در هر منطقه 2 مرکز بهاران ایجاد می‌شود؛ یعنی در 22 منطقه 44 مرکز بهاران ایجاد خواهد شد که این افراد به تدریج در این مراکز وارد می‌شوند و بعد از دوران سم‌زدایی، دوره‌ای برای بازگشت طبیعی‌تر به سطح جامعه هم در رابطه با مهارت‌آموزی و آموزش و روانشناسی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ - 11April 2016

استقرار تیم‌های بازرسی در محله هرندی/ جمع‌آوری معتادان شتاب بیشتری می‌گیرد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،مرتضی میرباقری (قائممقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی)، درباره آخرین وضعیت جمعآوری معتادان تهران و همچنین در ارتباط با اینکه گفته میشود؛ معتادان جمعآوری شده بعد از ترک اعتیاد رها شدهاند، اظهار داشت: در همین رابطه تیمهای بازرسی را قبل از سال 95 و هم بعد از آغاز سال به این محل اعزام کردیم تا بررسیهای لازم را انجام دهند.

وی در رابطه با بازگشت برخی از این معتادان به محله هرندی افزود: دیروز هم با معاونت ذیربط این امر در شهرداری تهران صحبت کردم و بازگشت جدی معتادان جمعآوری شده به محله هرندی را  نداریم؛ چرا که اطلاعات ما این را نشان نمیدهد و تعداد کمی بازگشتند و به هیچ وجه وضعیت قبل دیگر وجود ندارد.

قائممقام وزیر کشور درامور فرهنگی و اجتماعی با بیان این مطلب که سمزدایی معتادان جمعآوری شده هم اکنون در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در استان تهران در هر منطقه 2 مرکز بهاران ایجاد میشود؛ یعنی در  22 منطقه 44 مرکز بهاران ایجاد خواهد شد که این افراد به تدریج در این مراکز وارد میشوند و  بعد از دوران سمزدایی، دورهای برای بازگشت طبیعیتر به سطح جامعه هم در رابطه با مهارتآموزی و آموزش و روانشناسی در نظر گرفته شود.

میرباقری اضافه کرد: روز گذشته وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی به استاندار تهران دستور دادند که جلسهای در این رابطه تشکیل دهند و آخرین وضعیت را پیگیر شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه جمعآوری معتادان در سطح شهر باید مدام صورت گیرد تا تهران عاری از معتاد شوند، افزود: در سال جدید جمعآوری معتادان با شتاب جدیتری انجام میشود به این دلیل که امکان ظهور و بروز این نوع بزهکاریها به دلیل سفرهای صورت گرفته، بیشتر میشود.

قائممقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر به یقین میتوان گفت کمیت معتادانی که در تهران پخش هستند، نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و کاهش یافته است.

نظر شما
پربیننده ها