فرمانده ناجا خبر داد

انضباط‌بخشی اقتصادی در دستورکار ناجا/ تشدید مبارزه با قاچاق کالا

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه انضباط بخشی اقتصادی در دستور کار است گفت: تشدید مبارزه با قاچاق کالا در راستای تحقق شعار سال محور برنامه های ناجا است.
کد خبر: ۷۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 12April 2016

انضباط‌بخشی اقتصادی در دستورکار ناجا/ تشدید مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری معاونان هماهنگ کننده ناجا با تبریک  سال نو و آغاز ماه رجب و تسلیت شهادت پیشوای دهم شیعیان امام علی النقی(ع)، گفت: از زحمات و تلاشهای همه همکارانم در پیشبرد اهداف تعیین شده در سال 94 تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به یادآوری روزشمار مأموریت های ناجا در سال 94، افزود: تقویم نیروی انتظامی در هر لحظه بر مدار آمادهباش است، اما در سال 94 اتفاقات مهمی همچون برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به طور همزمان داشتیم .

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: با تلاش های کارکنان ناجا و همکاری دستگاه های مسئول بسیاری از برنامه ها چون برگزاری انتخابات، راهپیمایی بزرگ اربعین، مراسم 22 بهمن و ... به خوبی انجام و برگزار شد.

سردار اشتری بیان کرد: با وجود برخی از ناامنیها در کشورهای همسایه به لطف الهی، تدابیر مقام معظم رهبری، هوشیاری دستگاههای نظامی و انتظامی و نیز انسجام مردمی، امنیت در بهترین و مطلوبترین حالت در کشور وجود داشت و این جریان امن همچنان حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی، عنوان کرد: این طرح از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه اجرا شد و به همت بخش های مختلف ناجا، مردم ایام نوروز را به خوبی سپری کردند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری در اسفند 94 و اعلام رضایتمندی ایشان از عملکرد و کارنامه یکساله ناجا، انگیزه و عزممان برای تلاش مضاعف صدچندان شد؛ از سوی دیگر اعلام رضایت مقام معظم رهبری باعث دلگرمی و امید است.

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، از آموزش به عنوان یکی از اولویتهای سال 94 نام برد و افزود: تأثیر مثبت سرمایهگذاری در ارتقاء مهارت علمی و عملی کارکنان و نیز آموزش در کاهش شهدای ناجا علیرغم افزایش مأموریت ها و عملیات ها مشهود است.

وی تأکید کرد: آموزش باید همچنان در اولویت برنامه های ناجا باشد.

تشدید مبارزه با قاچاق کالا ، کاهش سرقت و استرداد اموال مالباختگان محور برنامه های سال 95

سردار اشتری در ادامه با معرفی اولویتهای سال 95، اظهار کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه نیروی انتظامی در سالجاری به شمار می آید، چرا که این مهم در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار کارگشا است .

وی بیان کرد: کاهش سرقت و جلوگیری از وقوع سرقت نیز از برنامه های اولویتدار ناجا است، هر چند بخشی از تحقق این مهم بر عهده قوه قضائیه و تدوین احکام بازدارنده است.

لزوم انضباط بخشی اقتصادی

فرمانده انتظامی کشور، انضباط بخشی اقتصادی را نیز یکی از برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: فعالیتهای اقتصادی و بودجه ای باید بر مبنای ضابطه باشد .

وی تأکید کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه شعار سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "وظایفی بر عهده داریم و باید با استفاده بهینه از امکانات و ابزارها در راستای پیشبرد اهداف تلاش کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش کلیدی معاونان هماهنگ کننده ناجا در اجرای سیاست ها به ویژه اجرای طرح انضباط اقتصادی، گفت: بهبود و ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان همچنان یک موضوع اولویتدار است.

وی با تاکید بر اینکه شأن کارکنان ناجا باید حفظ شود، تصریح کرد: حفظ شأن سازمان نیز در کنار پیشبرد اهداف حائز اهمیت است.

جذب و گزینش افراد باید بر محور عضویابی باشد

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به اهمیت جذب و گزینش افراد ولایی، متدین و توانمند، خاطر نشان کرد: رویکرد ما در جذب و گزینش افراد عضویابی است نه عضوگیری.

وی تأکید کرد: باید در جذب و استخدام افراد به دنبال بهترین ها باشیم و نیروهایی با روحیه انقلابی وارد سازمان شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ابتکار عمل و نوآوری را لازمه برنامه های ناجا دانست و گفت: پویایی و تحرک در کنار ابتکار عمل و نوآوری به پیشرفت سازمان کمک می کند .

وی بر لزوم اعتماد مردمی و مشارکت شهروندان در اجرای مأموریتهای ناجا تأکید کرد و افزود: اعتماد مردمی به ناجا مهمترین سرمایه ما به شمار می آید، لذا باید تلاش کنیم این سرمایه را حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه صیانت از کارکنان از اولویت های همیشگی ما است ، گفت: روحیه جهادی و انقلابی را باید در ناجا تقویت کنیم و ارزشهای ماندگار دوران دفاع مقدس چون ایثار را در سازمان نهادینه و ماندگار کنیم.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار اشتری گفت: پوشیدن لباس سبز خدمت توفیق بزرگی برای ما است و امیدوارم از این فرصت خدمت گذاری به نحو شایسته ای بهره ببریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار