اجرای سناریوهای رزم واقعی در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه

در جریان رزمایش پیامبر اعظم 12 فروند پرنده هوانیروز سپاه در منطقه جنوب شرق کشور به پرواز درآمدند.
کد خبر: ۷۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ - 12April 2016

اجرای سناریوهای رزم واقعی در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) صبح امروز در منطقه عملیاتی روستای جالق سراوان استان سیستان و بلوچستان با اجرای سناریوها و سریالهای رزم واقعی توسط نیروهای پیاده، موتوری، تانک و هوانیروز برگزار شد.

در جریان مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 فروند پرنده مشتمل بر 8 فروند بالگرد هوانیروز، 3 فروند جایرو و یکی فروند هواپیمای Y12 مهرزاد و همچنین یک فروند پهپاد شاهد 129 در منطقه عملیات به پرواز درآمدند.

در این مرحله از رزمایش نیروهای مستقر در منطقه رزمایش در گروههای مختلف به اجرای آتش از زمین و هوا، و انجام عملیاتهای نهایی گروگان، هلیبرد، تعقیب دشمن فرضی و عملیات راپل پرداختند.

در جریان اجرای رزمایش امروز بالگردهای هوانیروز سپاه پاسداران پس از انجام عملیات شناسایی دشمن فرضی، به اجرای آتش خطی علیه ستونهای خودروی دشمن پرداختند.

همچنین نیرو زمینی سپاه نیز به اجرای عملیات کمین علیه ستون خودروی دشمن پرداخت.

انجام عملیات تعاقب (تعقیب و گریز دشمن فرضی) بخش دیگری از سناریوی رزمی امروز رزمایش پیامبر اعظم (ص) در منطقه سیستان و بلوچستان بود.

در این عملیات نیروهای پیاده، موتوری، خودرویی و تانک مستقر در منطقه رزمایش ضمن تعقیب دشمن فرضی اقدام به اجرای آتش به سمت این دشمن کردند.

همچنین یگان صابرین مستقر در منطقه رزمایش نیز در اجرای عملیات راپل اقدام به رهایی دانشآموزان گروگان گرفته شده در مدرسه منطقه عملیات پرداختند.

نیروهای یگان صابرین ظرف 3.5 دقیقه از زمان فرود بالگرد بر ساختمان مدرسه عملیات رهایی گروگان را با استفاده از سلاحهای لیزی انجام دادند.

همچنین در این عملیات تکتیراندازهای مستقر در منطقه امنیت مدرسه گروگان گرفته شده را تأمین کردند.

در ادامه نخستین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص)، تیپ 33 المهدی نیز با فرود چتربازان به سمت محلهای احتمالی از فرار دشمن فرضی جلوگیری کردند.

همچنین در نخلستانهای منطقه در منطقه نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران با اجرای عملیات راپل اقدام به پاکسازی منطقه از حضور دشمن فرضی کردند.

همچنین تیمهایی از نیروهای مخصوص جهت مقابله با نفوذ دشمن فرضی به داخل مرض و همچنین کمک به سازماندهی نیروهای دفاعی اقدام به انجام عملیات سقوط آزاد در منطقه کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار