صبح امروز؛

مرحله دوم رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) آغاز شد

مرحله دوم رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) سپاه در منطقه عمومی جنوب شرق کشور با هدف انجام اقدامات امنیتی- تهاجمی آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ - 13April 2016

مرحله دوم رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) آغاز شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه که اولین مرحله آن روز گذشته با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و همچنین فرماندهان قرارگاه قدس و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان برگزار شد، مرحله دوم آن نیز از صبح امروز آغاز شد.

درباره روز دوم رزمایش سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سه نوع عملیات اجرا میشود که عملیات اول؛ عملیات کمین به ستون دشمن نفوذ کرده به داخل مرز است که میخواهد دو عملیات راهبندان و حمله به پاسگاه در عمق را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه عملیات دوم شامل بازپسگیری پاسگاه متصرف شده توسط دشمن است، بیان داشت: عملیات سوم امروز نیز بر طرف ساختن راهبندان تروریستها است که این اقدام با آتش سنگین نیروهای حمله کننده صورت میگیرد.

سردار پاکپور با بیان اینکه در این رزمایش عمدتا اقدامات امنیتی- تهاجمی انجام میدهیم، تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار عملیات تخریب تهاجمی را هم اجرا میکنیم و علاوه بر این  بالگردهای این نیرو نقش پر رنگ تری ایفا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش مرحله دوم رزمایش در روز منطقه «میرجاوه» برگزار می شود و طی آن نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به تمرین تاکتیک های تعیین شده می پردازند.  

در مرحله اول رزمایش پهپادهای سپاه مانند «حماسه»، «مهاجر»، «ابابیل»، «صادق» و «شاهد 129» به پرواز در آمدند و تانک های تی 72 و نفربرهای بی ام پی 2، بالگردهای تهاجمی و پشتیبانی هوانیروز سپاه و نیروهای ویژه نیروی زمینی به اجرای مأموریت پرداختند.

گفتنی است این رزمایش بهمدت سه روز که از دیروز آغاز شده تا 26 فروردین در منطقه سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب خراسانجنوبی و شرق هرمزگان با مشارکت یگان هایی از نیروهای بومی و لشکرهای 41 ثارالله و 19 فجر، تیپهای 33 المهدی(عج)، 110 سلمان، علی اکبر(ع) و یگانهای صالحین و صابرین ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار