استاندار گلستان:

شهید صیاد شیرازی از رادمردان بزرگ تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

در آستانه روز ارتش و نیروی زمینی، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان، صبح امروز (چهارشنبه) در قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 13April 2016

شهید صیاد شیرازی از رادمردان بزرگ تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، در آستانه روز ارتش و نیروی زمینی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان با حضور فرماندهان و یگانهای نمونه نظامی و انتظامی استان و با سخنرانی دکتر "حسن صادقلو" استاندار گلستان، صبح امروز چهارشنبه 25 فروردین ماه، در محل قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان برگزار شد.

دکتر صادقلو ضمن گرامیداشت هفته ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات انسانهایی است که آهنین بودند و در رفتارهای خود تاریخ بزرگ و آهنینی را بنیانگذاری کردند.

استاندار گلستان به توصیف صفات اخلاقی شهید صیاد شیرازی پرداخت و افزود: شهید صیاد شیرازی از رادمردان بزرگ این تاریخ آهنین است و سیره و اخلاق او می تواند الگو شود.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی به جایی رسیده بود که مورد اعتماد رهبر کبیر انقلاب قرار گرفت و مقام معظم رهبری بر تابوت او بوسه ای خالصانه زد زیرا ایشان سرباز بود و سرباز ماند و این نکته ساده ای نیست که سردار و امیری سرباز بماند.

دکتر صادقلو اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با وجود تمام همت و تلاش خالصانه ای که بطور مستقیم و غیرمستقیم در 8 سال دفاع مقدس از خود نشان داد، هیچ گاه انسان مطالبه گری نبود و این خصوصیات او را به یک شخصیت آهنین تبدیل کرده بود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: خطر مرگ کوچکتر از آن است که بندگان خدا را از راه باز دارد و عشق به ملال دنیوی حقیرتر از آن است که در دل بزرگان و شایستگان جای داشته باشد.

در ابتدای این مراسم امیر "مهدی معمارباشی" فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 29 فروردین سالروز یک حماسه بزرگ و خاطره بیادماندنی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نوک پیکان حملات دشمنان این نظام، ارتش بود. ارتشی که با امام راحل بیعت کرد تا با دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی با تمام توان خود در میدان حاضر باشد و به همین منظور دشمنان در صدد انحلال ارتش برآمدند اما بصیرت و آگاهی امام راحل خط بطلانی بر این دسیسه کشید.

سرتیپ دوم معمارباشی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها چه در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن در عرصه سازندگی و در عرصه اقتدار و امنیت پایدار، گام های ارزشمندی برداشته است و فرزندان ارتش با اقتدار هرگونه تحرک بیگانه را رصد و با تمام توان در برابر دشمن ایستادگی خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار