«۳۳ سال سکوت»؛

روایت زندگی جانباز پناهنده شده به آلمان در شبکه مستند

«۳۳ سال سکوت» با محوریت زندگی ابوالفضل دوزنده، جانباز دفاع مقدس که به کشور آلمان پناهنده شده، از شبکه مستند روی آنتن می رود.
کد خبر: ۷۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 13April 2016

روایت زندگی جانباز پناهنده شده به آلمان در شبکه مستند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مستند «33 سال سکوت» ساخته حسین شمقدری، داستان جانبازی از مجروحان جنگ تحمیلی را روایت می کند که برای درمان، به آلمان فرستاده می شود اما در میانه راه بر اثر اتفاقاتی که برایش می افتد، تصمیم به پناهندگی به آن کشور می گیرد.

نقد عملکرد مسئولان مرتبط با امور ایثارگران و جانبازان و آنچه بر زندگی این جانباز پناهنده گذشته است، از جمله مواردی است که در این مستند، نمایش داده می شود.

جواد طوسی منتقد شناخته شده سینما در نشستی درباره این مستند اظهار کرده است: مهمترین ویژگی این فیلم پرداختن به مسئله ای است که گویی سالهاست جزو حلقه های مفقوده فرهنگ ما درآمده و آن هم دوره ای حساس از تاریخ این ملت را دربرمی گیرد که مبتنی بر یک حرکت خودجوش به وجود آمده بود.

وی تأکید کرده است: به نظر می رسد روزمرگیها طی این 36 سال سبب شده از فصل مشترک همدلی و همراهی اجتماعی قدری باز بمانیم و به نظرم این متذکر شدن از ناحیه آقای شمقدری می تواند مورد تقدیر باشد یعنی یادآوردی وجوه ارزشی که گویی در حال رخت بربستن است.

این مستند به تهیه کنندگی محمدحسن مددی به مدت 52 دقیقه تولید شده و از دیگر عوامل آن می توان به محسن اخوانفر، بشیر بی آزار، احسان خراشادی زاده، علیرضا کهن دیری، سعید امینی، مجید حسن زاده، علی برادری، محمد حسن یادگاری، حسین شمقدری، سیامک سازگار، مصطفی احسان منش، محمد حسن نکوپندار، محمد رضا مردپور و اسماعیل محمدی پناه اشاره کرد.

«33 سال سکوت» جمعه 27 فروردین برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه سوم اردیبهشت ساعت 14 بازپخش می شود.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار