هشدار جهاد اسلامی درباره فتنه‌انگیزی در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور دبیر کل جنبش فتح در اردوگاه «المیه و میه» در شهر صیدا را محکوم کرد.
کد خبر: ۷۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 13April 2016

هشدار جهاد اسلامی درباره فتنه‌انگیزی در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ابو عماد الرفاعی» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان ضمن محکوم کردن ترور «فتحی زیدان» دبیر کل جنبش فتح در اردوگاه المیه و میه واقع در شهر صیدا، تاکید کرد که ترور زیدان در چارچوب هدف قرار دادن امنیت اردوگاه ها و ثبات آن و ایجاد تنش با هدف فتنه انگیزی و هدف قرار دادن مسئله آوارگان صورت گرفته است.

الرفاعی همچنین خواستار وحدت موضع فلسطینیان برای مقابله با طرح های فتنه انگیزی شد و بر ضرورت وحدت فلسطینیان با توجه به حساسیت اوضاع اردوگاه های فلسطینی در لبنان و نیز حمایت از اردوگاه ها و قضیه آوارگان در برابر طرح های ترور تاکید کرد.

همچنین جنبش حماس ترور "فتحی زیدان" را محکوم کرد و از تماس های سرویس های امنیتی عالی فلسطین برای بازدید از محل وقوع جرم و تحقیق درباره این حادثه به منظور شناسایی عاملان این جنایت خبر داد.

احمد عبد الهادی جانشین نماینده حماس در لبنان تصریح کرد که جنایت قتل زیدان در 500 متری حریم اردوگاه المیه و میه و پس از نشست دبیر کل جنبش فتح در این اردوگاه با نمایندگان نیروهای امنیتی برای بررسی تشکیل نیروی امنیتی مشترک در المیه و میه صورت گرفته است.

عبد الهادی همچنین از تلاش ها برای تقویت دستگاه های امنیتی در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان به منظور مقابله با هر گونه تنش و تشنج پرده برداشت و تاکید کرد که در حال حاضر آرامش نسبی در اردوگاه المیه و میه حاکم شده است و نگرانی هایی نسبت به واکنش های احتمالی وجود دارد.

وی افزود:« هنوز صحبت کردن درباره عاملان این اقدام زود است و باید اطلاعات آشکار و موثقی در این زمینه به دست بیاید.»

عبد الهادی از تصمیم مراجع امنیتی مشترک برای اتخاذ اقدامات قاطعانه و تعامل سفت و سخت با هر گونه مشارکت در عملیات های جنایی در داخل اردوگاه های فلسطینی به خاطر اوضاع امنیتی دشوار حاکم بر آنها خبر داد.   

طرح ترور اعضای سفارت فلسطین در بیروت لو رفت

منابع امنیتی موثق لبنان از طرح تروریستی برای ترور اعضای سفارت فلسطین در بیروت خبر دادند.
روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع مذکور نوشت که یکی از عناصر تندرویی که در حوادث تروریستی گذشته در لبنان نیز دست داشت، مسئولیت تیم تروریستی مسئول اجرای این عملیات را بر عهده دارد.

این منابع تاکید کردند که فرد مذکور برخی افراد را مامور جمع آوری اطلاعات درباره سفارت فلسطین در بیروت و کارکنان آن کرده است تا تحرکات و هیئت های این سفارت را زیر نظر بگیرند و اطلاعات لازم درباره مدل و رنگ خودروها و پلاک آنها و نیز تعداد محافظان را جمع آوری کنند و اطلاعات جمع آوری شده را به رقه ارسال کنند.

منابع لبنانی تصریح کردند که هدف از این طرح ترور اعضای سفارت فلسطین در بیروت به خاطر نقش و همکاری آنها در حفظ امنیت اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان است؛ به طوری که یک منزل به مقر دیدار گروه های ملی و اسلامی فلسطین با یکدیگر تبدیل شده است که کادر رهبری سیاسی عالی گروه های فلسطینی را تشکیل داده اند و با وجود تلاش های مکرر برای بر هم زدن امنیت و انفجار اوضاع در داخل اردوگاه های فلسطینی که امنیت و آرامش لبنان را تهدید می کند، امنیت گروه های فلسطینی را حفظ کرده اند.

این منابع خاطر نشان کرده اند که در "لحظه شروع" اجرای این طرح، تیم مجری عملیات منتظر دریافت دستورات لازم از الرقه بود؛ به ویژه که قبلا چند بار طرح های ایجاد ناامنی در اردوگاه های فلسطینی شکست خورده بود که آخرین مورد از آنها در جریان حوادثی اتفاق افتاد که در اوایل ماه آوریل جاری در اردوگاه عین حلوه روی داد و منجر به کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شد، اما طرح ایجاد درگیری و ناامنی با اعضای جنبش فتح ناکام ماند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار