رایزنی‌های دیپلمات برزیلی در تهران

معاون وزیر خارجه برزیل که به منظور شرکت در نهمین دور نشست مشورت‌ها‌ی سیاسی بین ایران و برزیل به تهران سفر کرده بود با تعدادی از مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ - 13April 2016

رایزنی‌های دیپلمات برزیلی در تهران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ «ژوزه آلفردو گراسا لیما» در جریان سفر به ایران علاوه بر دیدار با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان دیدار و گفتوگو کرد.

این دیپلمات برزیلی که به مدت دو روز در ایران به سر میبرد روز گذشته با حجتالاسلام والمسلمین سبحانینیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سعید ایروانی معاون امنیت بینالملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت دیدار و گفتوگو کرد.

براساس این گزارش معاون وزیرخارجه برزیل در دیدار با تخت روانچی، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه را قابل توجه دانست و بر عزم دولت برزیل بر گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید و از سرگیری نشست مشورتهای سیاسی بین دو کشور را گامی در جهت توسعه همه جانبه روابط دو کشور ارزیابی کرد.

در این دیدار معاونان وزیران خارجه دو کشور ضمن مرور تحولات روابط دوجانبه، برنامههای آتی روابط دو کشور را برای توسعه روابط مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست همچنین دوطرف در زمینه مهمترین تحولات منطقهای و بینالمللی به تبادل نظر پرداختند.

معاون وزیر خارجه برزیل شب گذشته تهران را ترک کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار