محمدرضا عباسیان :

شتاب در تولید مستندهای بحران با کمک جشنواره فیلم مدافعان حرم

در نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، محمدرضا عباسیان کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند بحران افزود: نفس راه اندازی جشنواره ای به نام مدافعان حرم، کار پسندیده و خوبی است.
کد خبر: ۷۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ - 13April 2016

شتاب در تولید مستندهای بحران با کمک جشنواره فیلم مدافعان حرم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، درنخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، محمدرضا عباسیان کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند بحران افزود: نفس راه اندازی جشنواره ای به نام مدافعان حرم، کار پسندیده و خوبی است اما نکته کلیدی این است که مگر ما چقدر فیلم در مورد مدافعان حرم تولید کردیم؟ باید قبلا در مورد تولید این نوع مستندها کار می شد که این اتفاق رخ نداده است. اما امیدواریم این جشنواره بتواند شتاب بیشتری به این نوع مستندها که به مستندهای بحران معروفند بدهد.

کارگردان مستند «قانا» با بیان اینکه یکی دو سالی است شاهد تولید مستندهایی در مورد مدافعان حرم هستیم اما تعداد آنها بسیار اندک است بیان کرد: معتقدم یک اتفاق ویژه و حیاتی در کشور رخ داده و آن هم بحث جبهه ای است که در سوریه باز شده و عنوان مدافعان حرم به خود گرفته است و به حق می توان گفت که دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی آنجاست. وقتی امریکا اعلام می کند من در خلیج فارس می جنگم تا از مرزهایم دفاع کنم؛ سوریه و عراق که کنار دست خودمان است ما چرا این کار را نکنیم؟

به گفته این مستندساز، نبرد در راستای محور مقاومت در سوریه، عراق و کشورهای اسلامی چه برای دفاع از حرم باشد و چه برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران امری مقدس و با ارزش خواهد بود.

وی که سالهاست سابقه ساخت فیلم های مستند بحران را در کشورهای مختلف دارد و تاکنون نیز جوایز جهانی زیادی را برای فیلم هایش کسب کرده تاکید کرد: برخی ها که بعد از جنگ تحمیلی مدعی بودند افرادی که به جبهه می رفتند پول می گرفتند! و به دنبال تسهیلات بودند. بسم الله! هر کسی جرات دارد خون بدهد و از اصول اسلام و انقلاب دفاع کند راه باز است. معتقدم این وضعیت و شرایط محک خوبی است برای کسانی که شعار می دادند که جنگیدن کار آسانی است. فرق «مقاومت» با «دموکراسی انتخاباتی» این است که آنجا فقط حرف است اما اینجا، هزینه اش خون است. چه کسی حاضر است خون بدهد؟ بر این باورم که بحث مدافعان حرم، بحث بسیار مهمی است و این آدم ها اتفاقا آدم های بسیار مظلومی هستند. من چند شب قبل به ملاقات یک مجروح از مدافعان حرم که از دوستان نزدیکم بود رفتم واقعا آدم باید خون گریه کند. تفاوت زیادی است بین تصورات با واقعیت های جبهه مقاومت.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: اگر جشنواره فیلم مدافعان حرم این توان را دارد که به بهانه جشنواره ای که -چندان فیلمی برای آن وجود ندارد- فضایی تبلیغاتی ایجاد کند تا توجه مسئولین، فیلمسازان و مردم را به این موضوع جلب کند باید به دست اندرکاران جشنوار گفت دستمریزاد. اما اگر نگاه این است که یک جشنواره تخصصی فیلم راه اندازی شود باید بپذیریم که در این زمینه فیلم به اندازه کافی ساخته نشده اما باز هم اگر این جشنواره، همین اندک فیلم ها را بتواند به شکل مطلوب برای مخاطبین به نمایش بگذارد می توان از آن به عنوان یک جشنواره موفق یاد کرد.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خرداد ماه سال جاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار میشود. فیلمسازان تا 31 فروردینماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایتwww.modafeanfilmfest.ir  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

منبع:نسیم آنلاین

نظر شما
پربیننده ها