ننگ تروریستی، دامان غرب را آلوده کرد

لاسجردی گفت: استکبار به ویژه ایالات متحده در تلاش است تا چند وقت یکبار با وارد کردن ادبیات جدید تروریستی مرحله جدیدی از مبارزات و اقدامات خود علیه کشورهای مبارز با تروریسم را آغاز کند.
کد خبر: ۷۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ - 16April 2016

ننگ تروریستی، دامان غرب را آلوده کرد

حسن لاسجردی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان گفت: موضوع مبارزه با تروریسم از دیدگاه رهبری با توجه به عملکرد همسایگان مرزی کشورمان و دنیای غرب تعریف میشود چرا که امروز موضوع مبارزه با تروریسم جدی شده است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بانیان مبارزه با تروریسم بعد از جریان 11 سپتامبر که آمریکاییها تلاش کردند مبارزه با مسلمانان و اندیشههای مسلمین را جایگزین دیگر مکاتب کنند؛ بحث تروریسم ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آمریکاییها مسلمین را محور شرارت در دنیا دانستهاند و به نظر میرسد آنچه که در بیانات رهبر انقلاب وجود دارد که مدتها پیش از آن به عنوان "استعمار فرانو" نام برده بودند؛ جریانی است که استکبار به ویژه ایالات متحده در تلاش است تا چند وقت یکبار با وارد کردن ادبیات جدید تروریستی مرحله جدیدی از مبارزات و اقدامات خود علیه کشورهای مبارز با تروریسم را آغاز کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: غربیها در مبارزه با تروریسم صادق نیستند و در این راه دارای ابعاد چندگانه هستند؛ به این معنا که آنها تروریسم را به نحوی معنا میکنند که هر کسی که علیه منافعشان وارد عمل شود، تروریسم است ولو اینکه حرف حق بزند.

لاسجردی افزود: تروریسم که یک مسئله جهانی است و تهدید علیه بشریت محسوب میشود؛ آمریکاییها این مهم را به منافع خود پیوند زدند و این یک دوگانگی در حفظ حقوق بشر جهانی ایجاد کرده است. حمایتهایی که از کشورهای متجاوز چون رژیم صهیونیستی میکنند تروریستی بودن آنها را به خوبی اثبات میکند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با تروریسم در واقع همان مبارزه با رژیمهای استکباری و غربی است که باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار