محسن پیر هادی:

پیوند مردم با هنرهای دینی و الهی بسیار قوی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایش "شمشیر و آفتاب" نمونه‌ای از هنر دینی و اعتقادی ما است.
کد خبر: ۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱ - 11December 2013

پیوند مردم با هنرهای دینی و الهی بسیار قوی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان، شامگاه دیروز، زنگ افتتاح نمایش "شمشیر و آفتاب" به نویسندگی ابوالفضل ورمرزیار و کارگردانی محمدرضا مداحیان را در تماشاخانه ایرانشهر به صدا در آورد. در این مراسم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران و حجتالاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند.

محسن پیر هادی، عضو شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در این مراسم گفت: واقعه عاشورا و اقدام هنرمندانه ای که امام حسین (ع) انجام داده است را فقط و فقط با زبان هنر میتوان بیان کرد. وقتی مسیر این واقعه تاریخی را بررسی می کنیم با قصههایی روبرو میشویم که به تنهایی اوج هنر هستند و درسها و پیام هایی را به ما می دهند که به کارگیری آنها در زندگی، بسیار تاثیر گذار و راهگشا است.

وی افزود: اولین درسی که از این واقعه میگیریم این است که ائمه اطهار (ع) در اوج سختی و رنج طاقت فرسایی که بر آنها تحمیل می شود هیچ گاه عصبی نمی شوند و همیشه با زبان نرم و لطیف سخن می گویند. همچنین نوع معامله با خدا، نوع بیان وعباراتی که ائمه به کار می برند هنرمندانه است. این امر با زبان هنر جلوه می کند و اثر بالاتری دارد که به جان مینشیند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: انبوه جمعیت حاضر در این تماشاخانه و برای این مراسم خاص نشانگر این موضوع است که پیوند مردم ما با هنرهای دینی و الهی و هنرهایی که از دل بر میآید بسیار قوی است و به این راحتی ها این پیوند از بین نمی رود .خانه هنرمندان ایران در اقدامی با ارزش بخش هایی از این واقعه بزرگ را با زبان هنرو در قالب نمایش به مخاطبان عرضه کرده است، بنابراین باید شاکر باشیم که به واسطه این اثر هنرمندانه معنوی، به این تماشاخانه دعوت شدهایم.

لازم به ذکر است، در نمایش "شمشیر و آفتاب" میرطاهر مظلومی، انوش معظمی، پژمان کاشفی و علی نائینی به ایفای نقش میپردازند و علی براتی، طراحی حرکت، بهرنگ قدرتی، آهنگساز، علیرضا ارشدی، ویدئو آرت، ایمان صفرزاده و حسین پناهی مدیر تولید، مهدی جعفری مدیر روابط عمومی، محمد پروانه دستیار کارگردان و حسین پناهی و علی مسدتعلی، اجرای صحنه را برعهده دارند. این نمایش هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار