حسینعلی جعفری:

وجود مولفه‌های محلی و بومی مهم‌ترین ویژگی رمان "افرا" است

نویسنده رمان "افرا" گفت: موضوع این رمان به سال‌های 57 و دوران انقلاب اسلامی برمی‌گردد و در روستایی در مازندران اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴ - 14December 2013

وجود مولفه‌های محلی و بومی مهم‌ترین ویژگی رمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسینعلی جعفری نویسنده رمان انقلاب "افرا" در خصوص تازهترین اثرش گفت: کتاب "افرا" نخستین جلد از پنجگانهای است که با موضوع انقلاب اسلامی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: موضوع این رمان به سال های 57 و دوران انقلاب اسلامی برمی گردد و داستان اشاره به  شخصی به نام رستمعلی دارد که با یکی از اهالی روستا به نام ذکریا در صدد بر می آید که یک سرهنگ شاهنشاهی در مازندران را بکشد.

جعفری در خصوص شخصیت دیگر داستانش به نام ساسان گفت: ساسان که فرزند سرهنگ شاهنشاهی  است و در شهر زندگی می کند برای پیدا کردن قاتل پدرش به روستا می رود  و در نهایت ساسان  به کمک اهالی روستا متوجه می شود که پدرش چه جنایاتی کرده است.

نویسنده رمان افرا در خصوص ویژگی اثرش که توانسته کاندید سیزدهمین جشنواره شهید غنی پور شود گفت: از مولفه هایی که به نظرم مورد توجه داوران این دوره از جشنواره قرار گرفته است می توان به مولفه های بومی و محلی ، نوع ساختار داستان و ارزش مداری اشاره کرد.

وی  با اشاره به این که یکی از ویژگی های جشنواره شهید غنی پور ، مردمی بودن آن است، گفت: جایزه شهید غنی پور به دلیل این که یک جشنواره مردمی است و به نام یک نویسنده شهید برگزار می شود بسیار ارزشمند است و به نظر من تمام  کسانی که در مردمی کردن ادبیات کشور تلاش می کنند می توانند بر ادبیات کشور  بسیار تاثیر گذار باشند

حسینعلی جعفری متولد 1346 درساری و مقیم سمنان است. وی تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در رشته علوم سیاسی طی کرده است. از آثار وی می توان به؛" بررسی هنری بهترین قصه قرآن"، " عطشباران"، مجموعه داستان " ساعت ها همه خوابند"، " من سرباز هخامنشی بودم"، "رمان افرا" کتاب نقره ای انتشارات سوره ، را می توان نام برد.

این نویسنده برجسته کشور تا به حال جوایز متعددی را کسب کرده کسب کرده است از جمله: مقام اول دومین جشنواره یوسف در سال 86، کتاب سال جایزه شهید غنی پور در سال 88،  تقدیر در سیزدهمین جشنواره انتخاب کتاب دوسالانه دفاع مقدس در سال 89 با کتاب " ساعت ها همه خوابند "، مقام سوم جهارمین جشنواره داستان انقلاب در سال 90 با داستان "طفیلی " 

شایان ذکر است جلسه نقد و بررسی رمان انقلاب " افرا "نوشته حسینعلی جعفری روز یکشنبه 24 آذرماه با حضور جواد افهمی و کامران پارسی نژاد در سالن اوستای حوزه هنری برگزار می شود.

علاقه مندان به داستان نویسی و نویسندگی می توانند در روز یاد شده به سالن اوستای حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها