رضا رویگری:

باید به جوانان کمک کرد تا ارزش‌های دفاع مقدس را درک کنند

هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تلویزیون گفت: در مقابل فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، فیلم سازان خیلی ضعیف عمل کردند.
کد خبر: ۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳ - 12December 2013

باید به جوانان کمک کرد تا ارزش‌های دفاع مقدس را درک کنند

"رضا رویگری" هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: سینما بهترین وسیله در راستای انتقال ارزشهای دفاع مقدس است و میتوان بهوسیله سینما ارزشها و اهداف دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده که جنگ را از نزدیک ندیده و لمس نکردهاند انتقال داد تا بدانند انقلاب به آسانی به دستشان نرسیده است.

وی تصریح کرد: نقل اتفاقات و رویدادها در گذشته سینه به سینه به نسلهای امروز و آینده منتقل میشد و در این روش ممکن بود تحریفهایی صورت گیرد اما امروزه رسانهها گسترش یافتند و میتوان با ساخت فیلم سینمایی، سریال و همچنین فیلمهای مستند اتفاقات و رویدادهای دوران دفاع مقدس را به تصویر کشید.

رویگری با بیان اینکه در دنیای امروز وسایل و تجهیزات پیشرفتهای برای انتقال ایثارگری دوران دفاع مقدس وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه امروزه سینما و تلویزیون از نظر تولید و ساخت فیلم و سریال در حوزه دفاع مقدس بسیار ضعیف عمل میکند و در این حوزه مناسب و مطلوب عمل نمیکند.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر فیلمهای بسیاری در زمینه مسائل و موضوع مربوط به جنگ جهانی اول و دوم تولید و ساخته میشود اما ما هنوز نتوانستیم در این حوزه فعالیت مناسبی داشته باشیم.

این هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: با توجه به مظلومیت ملت ایران و رویدادهایی که در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس آن طور که شایسته بود در زمینه ساخت و تولید فیلم عمل نشده است

وی با بیان اینکه در جنگ ایثارگریهای بسیاری وجود داشت، اظهار کرد: جوانان ایران زمین برای دفاع از مرز و بوم و ناموس جانفشانی کردند و اجازه ندادند ذرهای از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد اما با این وجود هنوز اثری عمیق و مطلوب در حوزه سینمای دفاع مقدس ساخته نشده است.

رویگری ادامه داد: در مقابل فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس فیلم سازان خیلی ضعیف عمل کردند و در حقیقت شهدا و ایثارگران دفاع مقدس بودند که قوی عمل کردند و مقتدرانه در برابر دشمنان متجاوزگر ایستادند.

این هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تلویزیون اذعان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس در واقع نشان دهنده این است که چگونه میتوان از ارزشها دفاع کرد و نسل گذشته جان خود را برای دفاع از ناموس و انقلاب و اسلام گذاشتند.

رویگری در پایان با بیان اینکه دفاع مقدس درسهای بسیاری به ملت ایران به ویژه نسل جوان داده است، گفت: امروز باید به جوانان آموخت تا ارزشهای دفاع مقدس را درک کرده و بدانند تداوم راه شهدا برای جوانان نسل امروز و آینده زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور در همه عرصههاست.

نظر شما
پربیننده ها