سفیر ایران در لبنان تأکید کرد

لزوم وحدت مسلمانان و حمایت همه‌جانبه از فلسطین

سفیر ایران در لبنان تاکید کرد که ایران خواستار وحدت مسلمانان و حمایت همه‌جانبه از ملت و مقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی است و آن را یک وظیفه دینی و انسانی می‌دانیم.
کد خبر: ۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ - 15April 2016

لزوم وحدت مسلمانان و حمایت همه‌جانبه از فلسطین

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «محمد فتحعلی» که در نشست انجمن دوستی ایران و فلسطین در موزه جهادی ملیتا درجنوب لبنان برای تکریم خانواده شهدای فلسطین سخن می گفت، افزود: برادران و همراهان جهاد و مقاومت، تکلیف واجب و مقدس در برابر خداوند متعال و ملت فلسطین، ما را دور هم جمع کرده است.

وی اظهار داشت: ملت فلسطین به رهبران صالح ، حکیم و عاشق مردم خود امید بسته اند، رهبرانی که در مسیر دستیابی به اهداف مقدس ملت فلسطین همچون آزادسازی ، آزادی و حق بازگشت با اخلاص عمل می کنند و امانتدار خون صدها هزار شهیدی هستند که خاک فلسطین را با خون پاک خودشان سیراب کرده اند.

سفیر ایران در لبنان خاطرنشان کرد: ناله های زنان مصیبت دیده ، یتیمان و زنان بیوه را فراموش نمی کنیم، درد و رنج هزاران زن و مرد اسیر زندان و شکنجه و ظلم صهیونیست ها را از خاطر نبرده ایم، مصیبت های مستمر پناهجویان فلسطینی و مشکلات آنها در دهه های گذشته که برای تامین زندگی شرافتمندانه با آن دست و پنجه نرم کرده اند، از یاد ما نرفته است.

فتحعلی تصریح کرد: نکبتی که ملت فلسطین از ابتدای اشغال فلسطین در سال 1948 با آن مواجه است، یکی از بارزترین تحولات تاریخی و سیاسی تاریخ معاصر و یکی از اتفاق های مصیبت بار در تاریخ امت اسلام به شمار می رود.

وی گفت: تاسیس رژیم صهیونیستی یک پروژه استعماری بود تا بدین وسیله یک امت را تضعیف کرده و نقشه استعماری غرب را کامل کند.

سفیر ایران در لبنان با بیان این که« طرح صهیونیستی را نمی توان از پروژه های استعماری غرب جدا دانست»، افزود: با این وجود و با همه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و قتل عام ملت فلسطین، ایستادگی مردم بزرگ فلسطین و مقاومت قهرمانانه و ایثارگری های شهدا باعث شکست صهیونیست ها در تحقق اهداف خود برای نابودی فلسطین شده و آنها نتوانسته اند حقیقت وطن فلسطین برای ملت زنده و آگاه فلسطین را از بین ببرند.

فتحعلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با تهدیدها و حمایت از فلسطین ، قضیه بزرگ و مرکزی مسلمانان را ضروری خواند و تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران و در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای تکلیف خود می دانیم در کنار برادران فلسطینی ایستاده و به هر طریقی که امکان دارد از آنها و پرونده فلسطین حمایت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها