تحولات میدانی سوریه؛

موفقیت‌های ارتش سوریه در حومه دمشق/ تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه حلب

نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی چند منطقه دیگر در حومه دمشق از اشغال گروه‌های تروریستی، تلفات سنگینی به داعشی‌هایی که درصدد نفوذ به سمت خناصر در حومه حلب بودند، وارد کردند.
کد خبر: ۷۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ - 15April 2016

موفقیت‌های ارتش سوریه در حومه دمشق/ تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه حلب

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از سانا، یگانهای مختلف ارتش سوریه با همکاری گروههای دفاع مردمی، عملیات گستردهای را علیه تجمعات و استحکامات تروریستهای داعش و جبهه النصره در حومه حلب انجام دادند؛ که در نتیجه آن تلفات سنگینی به تکفیریها وارد شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود علیه تجمعات تروریستهای جبهه النصره در روستاهای العیس و کفرناها، تعدادی از خودروهای آنها را منهدم کردند.

روز گذشته نیز در حملات جنگندههای ارتش سوریه، چندین مقر و خودروی حامل سلاح و مهمات تروریستهای جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی مرتبط با حکومت ترکیه در روستای بانص و تپههای حدیه و العیس و منطقه الایکاردا در حومه جنوبی حلب منهدم شد.

همچنین در عملیات دیگر ارتش علیه تجمعات و استحکامات تروریستهای داعشی در روستاهای ابوطلطل و المدیونه در امتداد شهر الباب و روستای صوران در شمال شرقی حلب، تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار منهدم و شماری از تروریستها هم کشته شدند.

عملیات نیروهای ارتش علیه محورهای تحرکات تروریستهای داعشی و نقاط استقرار آنها در روستای رسم العلم در حومه شرقی حلب هم به انهدام خودروها و استحکامات تکفیریها منجر شد.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش با همکاری گروههای دفاع مردمی، یورش تروریستهای داعشی به سمت خناصر را دفع کردند که در نتیجه آن خسارتها و تلفات سنگین به آنها وارد شد.

در شهر حلب هم عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه مخفیگاهها و مراکز تجمع تروریستهای جبهه النصره و گروههای وابسته در منقه اللیرمون به کشته شدن شماری از آنها منجر شد.

گزارشهای میدانی و اطلاعاتی تاکید میکند که دولت ترکیه همچنان به تسلیح جبهه تروریستی النصره و دیگر تروریستهای تکفیری در مناطق مختلف استان حلب ادامه میدهد؛ بهطوری که یکشنبه گذشته منابع سوری از ورود دو گروه تروریستی به اردوگاه حندرات به همراه تانک و 22 خودروی مجهز به تیربار سنگین و ورود 200 تروریست به تل حدیه خبر دادند.

از حومه شمال شرق دمشق هم خبر میرسد که نیروهای ارتش سوریه پس از عملیات گسترده علیه تروریستهای د اعشی در منطقه ابوالشامات، تلفات و خسارتهای سنگینی به آنها وارد کردند.

به گفته یک منبع سوری، در عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه تجمعات تروریستهای داعشی در منطقه ابوالشامات در 40 کیلومتری شمال شرقی دمشق، توانستند بهطور کامل بر تپهها و معادن وجود در این منطقه مسلط شوند؛ که در نتیجه آن شمار زیادی از تکفیریها کشته و یا زخمی شدند.

این منبع افزود نیروهای یگان مهندسی ارتش بلافاصله کار پاکسازی این منطقه از بمبها و مینهای کارگذاشته شده از سوی تروریستها را آغاز کردند.

پیش از این نیز جنگندههای سوری تجمعات و استحکامات گروههای تروریستی وابسته به داعش را در منطقه الضمیر و شرق نیروگاه حرارتی تشرین هدف قرار داده بودند؛ که در نتیجه آن شماری از تکفیریها از پای درآمدند و مقادیری سلاح و مهمات و انواع خودروهای مجهز به تیربار آنها منهدم شد.

جنگندههای ارتش همچنین تعدادی از خودروهای تروریستهای داعشی را در شمال و شرق شهر تدمر در حومه حمص منهدم کردند.

از دیرالزور هم خبر میرسد که مقرها و تحرکات تروریستهای داعشی در روستاهای الجفره و المریعیه هدف حملات هوایی سنگین ارتش سوریه قرار گرفت؛ که به کشته شدن شماری از تکفیریها منجر شد.

در حومه السویداء هم نیروهای ارتش سوریه چند خودروی گروه تروریستی داعش را در روستای رجم الدوله منهدم کردند.

نظر شما
پربیننده ها