سفیر ایران در سازمان ملل: با تروریسم ریشه‌ای مبارزه کنید

سفیر ایران در سازمان ملل با شرکت در بحث عمومی شورای امنیت با موضوع تهدید صلح و امنیت بین المللی در نتیجه اعمال تروریستی، مواضع جنبش عدم تعهد را درباره راه‌های مبارزه با تروریسم بیان کرد.
کد خبر: ۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ - 15April 2016

سفیر ایران در سازمان ملل: با تروریسم ریشه‌ای مبارزه کنید

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، غلامعلی خوشرو در این باره اظهار داشت: میزان حرکات تروریستی در دنیای امروز به ابعاد بی سابقهای رسیده است و برای مبارزه با این تهدید نیاز است که اراده سیاسی جامعه بینالمللی بیش از پیش تقویت شود.

خوشرو گفت: تروریسم نقض آشکار حقوق بینالملل، حقوق بشردوستانه، حقوق بشر و حق حیات بشری و حق توسعه اقتصادی و اجتماعی است و پدیده تروریسم را نباید با هیچگونه دین، ملیت، تمدن و یا گروه و قومی همسان دانست و یا از این مفاهیم برای توجیه تروریسم و یا مقابله با تروریسم سود جست.

سفیر کشورمان در سازمان ملل افزود: در عین حال مبارزه مشروع مردم تحت نظامهای استعماری و اشغالگر برای کسب استقلال را نباید تروریسم خواند و جنبش عدم تعهد از همه کشورها میخواهد که به ابزارهای بینالمللی مبارزه با تروریسم بپیوندند و بار دیگر بر لزوم وجود یک کنوانسیون جامع بینالمللی در مبارزه با تروریسم تاکید میکند.

وی در ادامه، اظهار داشت: مبارزه با تروریسم باید با رعایت حقوق بینالملل بهویژه احترام به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه کشورها صورت گیرد و جنبش عدم تعهد بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر برگزاری یک کنفرانس بینالمللی در چارچوب سازمان ملل متحد با هدف تدوین اقدام جامعه بینالمللی در مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن و ازجمله ریشههای آن تاکید میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار