در آستانه هفته ارتش

قبور مطهر شهدای قم با حضور پرسنل ارتش عطرافشانی شد

قبور مطهر شهدا در چهار گلزار شهید استان قم در آستانه روز ارتش با حضور پرسنل یگان های ارتش در قم غبارروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۷۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ - 16April 2016

قبور مطهر شهدای قم با حضور پرسنل ارتش عطرافشانی شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) که با حضور سرهنگ حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و سرهنگ اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و جمعی از پرسنل این یگان صورت گرفت، ابتدا حجت الاسلام سروش رئیس عقیدتی سیاسی این یگان طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهدای ارتش، آیه ای از سوره بقره را مورد توجه قرار داد و گفت: جنگ هر چند به ظاهر امری ناپسند، تحمیلی و طاقت فرسا بود اما در بطن خود، افزایش توانمندی و تجربه نیروها و تقویت روحیه استکبارستیزی را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه شهدای بزرگوار دفاع مقدس ره صد ساله را یک شبه طی کردند، افزود: جوانان ما بزرگترین مدال افتخار را که همان رسیدن به فوز شهادت است، در مبارزه با دشمن زبون و متجاوز کسب کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) تاکید کرد: افزایش خودباوری و اعتماد به نفس و نیز رشد باورهای دینی در نیروهای مسلح بخصوص ارتش از دستاوردهای داخلی حضور این نیرو در دوران دفاع مقدس و خدمت تحت لوای فرماندهی معظم کل قوا بوده و خواهد بود.

سروش همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافرازی چون صیاد شیرازی و بابایی گفت: شهید صیاد شیرازی آنقدر محبوبیت داشت که همه نیروهای مسلح او را متعلق به خود می دانستند و شهید بابایی نیز فرمانده دلاوری بود که در کنار خصلت فرماندهی شجاعانه خود، از معنویت بالایی نیز برخوردار بود.

در ادامه این مراسم، پرسنل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) بر مزار شهید زین الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر 17، خلبان شهید عباس اکبری، شهید محمدرضا شفیعی، دو شهید گمنام، شهدای سردشت سپاه قم و شهدای مدافع حرم حضور یافته و با احترامات نظامی، قرائت فاتحه و تقدیم شاخه های گل، با شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس در ادامه دادن راهشان تجدید پیمان کردند.

یادآور می شود: همزمان، مراسم غبارروبی مزار شهدا در گلزار شهدای سوم خرداد، شیخان و امامزاده ابراهیم(ع) قم نیز همراه با تشریفات مرسوم نظامی با حضور جمعی از پرسنل آمادگاه شهید فراشاهی، پایگاه هوایی آموزش خلبانی قیام و کانون بازنشستگان ارتش عطرافشانی و غبارروبی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار