وزیر کشور خبر داد:

افزایش همکاری‌های بشردوستانه ایران و اروپا

وزیر کشور از افزایش همکاری‌های بشردوستانه به ویژه در زمینه آوارگان سوری و عراقی و انتقال تجربیات درخصوص حوادث غیرمترقبه میان ایران و کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 16April 2016

افزایش همکاری‌های بشردوستانه ایران و اروپا

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ عبدالرضا رحمانیفضلی در حاشیه دیدار خود با کمیسیونر کمکهای بشردوستانه اتحادیه اروپا و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز محور پناهندگان و حوادث غیرمترقبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در خلال این گفتوگوها مقرر شد با توجه به حوادث منطقهای به ویژه در کشورهای سوریه و عراق، موضوع پناهندگان سوری و عراقی مجددا در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: اعلام آمادگی کردهایم که هر نوع همکاری و انتقال تجربیات درخصوص آوارگان و پناهندگان را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: در دیدار خود با کمیسیونر کمکهای بشردوستانه اتحادیه اروپا عنوان شد که این اتحادیه نسبت به حضور 3 میلیون افغان در ایران و افزایش کمک درخصوص اسکان آنها در افغانستان، به کشور ایران و افغانستان کمک کنند که قطعا این امر در تفاهمنامه نهایی لحاظ خواهد شد.

رحمانیفضلی با اشاره به افزایش همکاریها و انتقال تجربیات درخصوص حوادث غیرمترقبه به عنوان یکی دیگر از محورهای این دیدار، گفت: مقرر شد که کشور ایران با توجه به تجربیاتی که در زمینه حوادث غیرمترقبه دارد، انتقال تجربیات را به کمیسیونر اتحادیه اروپا در دستور کار قرار دهد و در مقابله با این حوادث با آنها کمک کند. قطعا در این مسیر ما نیز ضمن دریافت تجربیات آنها درخصوص انتقال تکنولوژی نیز همکاریهای مفیدی را با اروپاییان خواهیم داشت.

وزیر کشور در خاتمه درخصوص تمایل کمیسیونر کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا از سفر کارشناسان ایرانی به اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: از کشور ایران دعوت شده ضمن افزایش همکاریها، در سفر کارشناسان ما به اتحادیه اروپا و دیدار با کارشناسان اروپایی، انتقال تجربیات میان کارشناسان انجام و زمینه افزایش همکاریها فراهم شود. در این دیدار زمینه این سفرها مورد موافقت قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار