رهبر معظم انقلاب:

در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش دارای پشتوانه‌ مردمی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: امروز تمدن غرب به واسطه‌ تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ - 17April 2016

در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش دارای پشتوانه‌ مردمی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ فرمانده کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضای پایگاههای بسیج شهرکهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانوادههای ارتشیان در تشریح ویژگیهای منحصربهفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمیبودن ارتش اشاره کردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداکاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تکریم مردم و دارای پشتوانه مردمی است.(92/1/28)

حضرت آیتالله خامنهای درخصوص علمیبودن ارتش خاطرنشان کردند: پیشرفتها و گسترهی کارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینهی صنایع دفاعی و الکترونیکی حیرتآور و غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.

ایشان تأکید کردند: همه این پیشرفتها در شرایطی به دست آمده است که بدخواهان ملت ایران در دادنِ کمترین امکانات بخل ورزیدند، اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.

رهبر انقلاب اسلامی  با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی بودن ارتش، افزودند: انجام کار بر اساس احساس تکلیف و تعمیق روحیهی دینی و انقلابی موجب شده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزشها تبدیل شود.

حضرت آیتالله خامنهای  تأکید کردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.

فرمانده کل قوا  آزمودهبودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در ۸ سال دفاع مقدس را یکی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان کردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و کارهای بزرگی انجام داد.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشیبودن خود افتخار کنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگیهای ممتاز قرار دهید.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به رویکرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتشهای دنیا افزودند: ارتش، سپاه و بسیج  یک فرهنگ و جهتگیری جدیدی را به دنیا عرضه کردهاند که الگوی بدیعی در مقابل جهتگیری استعماری و سلطهگرانهی بیشتر ارتشهای دنیا است.

ایشان درخصوص روحیه سلطهگری مجموعههای نظامیِ جبههی استکبار و بهویژه آمریکا خاطر نشان کردند: این مجموعههای نظامی در هر جایی که حضور پیدا میکنند، مایهی فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکاییها مبنی بر مخالفت با وسائل کشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، کودکان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاکستان را قتل عام میکنند و تروریستهای مورد حمایتِ آشکار و پنهان آمریکا نیز در عراق و سوریه، مردم را میکشند.

حضرت آیتالله خامنهای  در تبیین تناقضگوییهای آمریکا خاطر نشان کردند: آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت میکنند، اما بعد از چند انفجار در آمریکا، همهی دنیا را پر از جنجال میکنند.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بیگناه -چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه- مخالف است و آن را محکوم میکند.

ایشان افزودند: رفتار آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم که آمریکا و جبههی مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: به دلیل این تناقضها، بیمنطقیها، زورگوییها و بیاعتناییها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: این چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان بهوسیله آمریکاییها کشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریستهای مورد حمایت آمریکا، غرب و صهیونیستها، فاجعهآفرینی کنند، اشکالی نداشته باشد، اما اگر انفجاری در آمریکا یا یک کشور غربی روی دهد، همهی دنیا باید هزینهی آن را بپردازند؟

ایشان تأکید کردند: این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را «تافتهی جدابافته» از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.

رهبر انقلاب اسلامی  با اشاره به اندیشههای منطقی حاکم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کردند: این اندیشههای منطقی، پایههای یک تمدن عمیق و ماندگار است.

حضرت آیتالله خامنهای در بخش دیگری از سخنان خود  از فداکاریها، همدلیها و همراهیهای همسران، خانوادهها و فرزندان ارتشیان تجلیل کردند و افزودند: خانوادههای محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار