الاخبار گزارش داد؛

«انصار الله» یمن با دست پر در مذاکرات کویت حاضر می‌شود/ راهبرد «ریاض» در قبال پرونده یمن تغییر یافته است

در آستانه گفت‌وگوی قریب الوقوع یمنی در کویت، به نظر می‌رسد مواضع ریاض در قبال جنگ علیه یمن با انعطاف همراه شده است به ویژه اینکه انصارالله دست پر راهی گفت‌وگوهای کویت می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ - 17April 2016

«انصار الله» یمن با دست پر در مذاکرات کویت حاضر می‌شود/ راهبرد «ریاض» در قبال پرونده یمن تغییر یافته است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از روزنامه الاخبار، در پی موافقت ریاض برای گفتوگو مستقیم با جنبش انصارالله، تغییراتی در جنگ عربستان علیه یمن کلید خورد و اکنون در آستانه گفتوگوی یمنی در کویت، روند تغییر مواضع ریاض همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی با توقف جنگ در آینده نزدیک موافقت کرد و همزمان با آن امارات متحده عربی از واشنگتن خواست از حملات علیه القاعده در جنوب یمن حمایت نظامی بعمل آورد.

اکنون در آستانه گفتوگوهای کویت که دوشنبه آغاز خواهد شد، یمنیها امیدوارند حملات سعودی به زودی متوقف شود به ویژه اینکه برخی شاخصهای سیاسی و نظامی نوید بخش پایان جنگ است.

نکته قابل ملاحظه اینکه در چند روز اخیر برخی اقدامات ریاض و ابوظبی حاکی از تغییر در راهبرد خود در قبال پرونده یمن است.

جالب اینکه بر خلاف تجربههای قبلی آتش بس این بار احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن در صحنه سیاسی و رسانهای غایب است و حتی رسانههای کشورهای عربی خلیج فارس از مرحله « پس از جنگ» سخن می گویند.

در این میان محمد بن سلمان متقاعد شده است که باید جنگ علیه یمن متوقف شود و پس از شکست مفتضحانه تفکرات عقیدتی و نظامی و کاهش محبوبیت خود، اکنون اولویتش را در مرحله آینده بر تجدید نظر در شکل و ساختار نیروهای ارتش عربستان و استفاده از تجارب سابق برای تقویت توان آنان متمرکز کرده است.

به عبارت بهتر خبرهای موجود حاکی از این است که برنامههای بن سلمان فقط شامل بازنگری در بخش اقتصادی نیست بلکه وی در نظر دارد در وضعیت نیروهای هوایی و دریای تجدید نظر کند و در همین راستا درصدد است نیروی هوایی را با صدها فروند جنگندههای جدید نوسازی کند به ویژه اینکه نیروی هوایی سعودی به دلیل مشارکت در دهها هزار پرواز بر فراز یمن سخت نیازمند بازسازی و محافظت است.

در مقابل جنبش انصار الله و کنگره مردمی در حالی راهی گفتوگوهای کویت میشوند که در صندوقچه خود برگهای برنده زیادی دارند که برگرفته از وضعیت نظامی ارتش و کمیتههای دفاع مردمی و نیز جانفشانی فراوان یمنیها است.

در این میان با وجود نقض آتش بس از سوی عربستان سیاستمداران در صنعا به ادامه آتش بس امیدوار هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار