امیر حیدری:

ارتش در بکارگیری نرم‌افزارهای بومی پیشگام است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش در راستای تحقق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر استفاده از توانمندی‌های داخلی، جلوتر از دیگران از نرم‌افزارهای بومی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۷۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ - 17April 2016

ارتش در بکارگیری نرم‌افزارهای بومی پیشگام است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: ارتش برای تحقق فرمایش فرمانده معظم کل قوا بهصورت فزایندهای با در اختیار گرفتن آخرین فناوریها جلوتر از سایر بخشهای کشور، نرمافزارهای بومی را در اختیار گرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ارتش خواستند که نهضت خود اتکایی را در این نیروی مسلح مکتبی، به اجرا بگذارد؛ به همین خاطر نو شوندگی را با جدیت دنبال میکنیم.

جانشین فرمانده نزاجا ادامه داد: در این رابطه حتی ارتش در سیستمهای ارتباطی خود از وسایل ارتباطی وارداتی استفاده نمیکند.    

وی با اشاره به اینکه امروز در گستره وسیعی از توانمندیهای ارتش رونمایی میشود، درباره برنامههای ارتش در روز 29 فروردین نیز گفت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأسی از فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سراسر کشور با تمامی ادوات رژه خواهند رفت؛ که این یک تظاهر قدرت است.

امیر حیدری ادامه داد: امروز هر چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران (زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی) مصمم هستند با نمایش قدرت مردم ایران اسلامی را شاد کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت در تهران کمی متفاوتتر از سایر استانها و شهرستانهاست، گفت: به دلیل اینکه نمایندگان کشورهای خارجی و نمایندگان خبرگزاریها و سایتهای خارجی حضور دارند دستاوردهای جدید نیروهای مسلح کشور در مقابل چشمان آنها رونمایی خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توان بالگردی نیروی زمینی ارتش در گستره وسیع به نمایش گذاشته خواهد شد؛ همچنین توان موشکی، توان هواپیمایی و بمبافکنها و توانمندی دریایی و توانمندی پدافندی امروز به نمایش گذاشته میشود.

وی با بیان اینکه ما در نیروی زمینی 23 رسته داریم، ادامه داد: در این 23 رسته موضوع نهضت خودکفایی را در ارتش دنبال میکنیم و امروز دیگر نیازمند واردات هیچ سلاحی از خارج از کشور نیستیم و حتی حاضریم تجهیزاتی را که تولید کردیم در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم؛ که امروز از بخشی از آنها پردهبرداری میکنیم.

امیرحیدری تصریح کرد: امروز در بخش ضد تانک و ضد زره و همچنین در زمینه سلاحهایی که در جنگهای زمینی استفاده میشود، در گستره وسیعی رونمایی خواهیم داشت.

نظر شما
پربیننده ها