نخستین فرمانده شهید ارتش در مقابله با اشرار کردستان چه کسی بود؟

فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی(منظریه) قم گفت: ارتش جمهوری اسلامی 50 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این شمار 700 نفر آنان مربوط به قم است.
کد خبر: ۷۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ - 17April 2016

نخستین فرمانده شهید ارتش در مقابله با اشرار کردستان چه کسی بود؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهران زرینزاده با اشاره به شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:سال 58 پس از پیروزی شکوهمندانه انقلاب تحول و دگرگونی خاصی در تمام ادارات، سازمانها و بنیادها بهوجود آمد که این شبهه را بهوجود آورد تکلیف ارتش شاهنشاهی چه خواهد شد.

وی ادامه داد: 28 فروردین 58 امام خمینی (ره) با عشق و علاقهای که به بدنه ارتش داشتند با اطمینان از اینکه بدنه ارتش در شکلگیری انقلاب و نهضت اسلامی با مردم انقلابی کشور همراه بوده و تعامل همه جانبه صورت داشته است، فرمان دادند که ارتش باید بماند و روز 29 فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند.700 شهید از شهدای ارتش از قم هستند و همچنین بالاترین آمار شهدای سرباز نیز مربوط به ارتش است.

فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی(منظریه) قم تاکید کرد:عطر افشانی گلزار شهدای علی بنجعفر (ع) توسط پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، عطر افشانی گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) توسط آمادگاه شهید فراشاهی، عطر افشانی مزار شهدای سوم خرداد و شیخان توسط پرسنل نیروی هوایی از جمله برنامههای بزرگداشت روز ارتش است.

زرینزاده در بخش پایانی سخنان خویش به تبیین دلایل نامگذاری نام شهید فراشاهی بر این آمادگاه اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین فرمانده ارتش که در عملیات مقابل با اشرار کردستان به شهادت رسید شهید فراشاهی بود و پس از اقامه نماز بر پیکر مطهرش به فرمان امام خمینی (ره) در گلزار شهدای شیخان به خاک سپرده شد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار