سید ضیاء هاشمی:

اداره سینمای ایران با تکیه بر توابین امکان پذیر نیست

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینما گفت: برخی از توابین و کسانی که عضو گروهک های ضد انقلاب بوده اند به حوزه تصمیم گیری در مسائل سینما راه پیدا کرده اند
کد خبر: ۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵ - 12December 2013

اداره سینمای ایران با تکیه بر توابین امکان پذیر نیست

"سید ضیاء هاشمی" رئیس اتحادیه تهیه کننندگان سینمای ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با انتقاد شدید از عملکرد سازمان سینمایی اظهار داشت: ریاست محترم سازمان سینمایی شناخت دقیقی از آدم هایی که در سینما فعالیت می کنند ندارد، این عدم شناخت باعث شده است تا سوء استفاده کنندگان و رانت خواران و کسانی که با نظام جمهوری اسلامی زاویه دارند به ایشان نزدیک شوند و از حسن نیت و عدم شناخت وی نهایت سوء استفاده را ببرند.

وی افزود: سازمان سینمایی به عنوان پدرمعنوی سینمای ایران وظیفه دارد از همه سینماگران حمایت کند و فعالیت همه آدم های سینما را در بستر قانون تعریف کند اما متاسفانه این اتفاق تاکنون نیافتاده و دولت با جانبداری از افرادی خاص قانون و مقررات کشور را زیر پا گذاشته و با رفتار فرا قانونی خود بخش خصوصی را تحت فشار گذاشته است.

سید ضیاء هاشمی با تاکید بر علاقه همه اهالی سینما در مورد بازگشایی خانه سینما ادامه داد: همه دوست داشتند که خانه سینما باز شود اما به صورت قانونی و با تشریفاتی که قانون برای آن مشخص می کند. دلیل اصرار و پافشاری ما بر قانون این است که اگر خانه سینما با تشریفات قانونی باز می شد دیگر هیچ مدیری توان و اجازه دخالت در امور سینمای کشور را نداشت. سینمای این مملکت شده است اسباب بازی مدیران آن، یک روز یکی می آید و در خانه سینما را می بندد و یک روز یک مدیر می آید و در آن را باز می کند و هیچ کس هم نمی پرسد که دلیل آن بستن چه بود و دلیل این باز کردن چه. تاکید ما بر قانون به این دلیل است که دیگر از این اتفاقات در سینمای ایران نیافتد.  

وی تصریح کرد: آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی موظف است که در انتخاب همکاران خود در شورای پروانه ساخت و دیگر امورسینما نهایت دقت را به عمل آورد. کسی که سالهای زیادی از عمرش را توده ای بوده و از رفتار و کردارش معلوم است که هنوز هم توده ای است نمی تواند در خانه سینمای این مملکت و در شورای پروانه ساخت فعالیت داشته باشد. کسی که مدت زیادی از عمرش را "پیکاری" بوده نمی تواند برای سینمای این مملکت تصمیم گیری کند.  در حال حاضر کسی داعیه دار زنده کردن سینمای ایران در خانه سینما شده است که به دلیل فساد اخلاقی از تلویزیون اخراج شده است!

رئیس اتحادیه تهیه کندگان با تاکید بر لزوم حذف رانت خوران از سینمای ایران و درخواست از نهادهی نظارتی برای رسیدگی به جرائم اقتصادی آنها اظهار داشت : همه این اتفاقات برای این می افتد که فلان آقا به رانت خواری عادت کرده است و تصمیم ندارد سرش را از بیت المال مسلمین بیرون بیاورد. همین آقا در حال حاضر و به طور همزمان برای یک پروژه میلیاردی با تلویزیون قرارداد بسته و برای دو پروژه میلیاردی هم با حوزه هنری قرار داد بسته است. همه این تلاشهایی که این وسط صورت می گیرد برای این است که وی و دوستانش می خواهند یک قرار داد میلیاردی هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ببندد!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار