رئیس تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران همکاری کاملی با آژانس داشته است

رئیس تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران با عمل به تعهدات خود طبق توافق ژنو همکاری کاملی با آژانس داشته است.
کد خبر: ۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ - 12December 2013

ایران همکاری کاملی با آژانس داشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، "ترو وارجورانتا" رئیس تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با پایبندی ایران به تعهدات خود طبق مقررات آژانس و توافق نامه ژنو گفت: ایران با اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود برای بازرسان آژانس، همکاری کاملی با تیم بازرسان داشته است.

وارجورانتا پس از دیدار با مقامات کشورمان گفت:  در یک ماه گذشته همکاری کاملی بین ایران و آژانس وجود داشته است و همه چیز طبق برنامه تعیین شده پیش رفته است.

گفتنی است طبق توافق ژنو میان ایران و کشورهای گروه 1+5 قرار شده است در ازای کاهش تدریجی تحریم ها، ایران نیز با همکاری با بازرسان آژانس، اجازه بازرسی از تاسیسات خود را به آنها بدهد.

در این رابطه از آنجا که ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل نموده است، انتظار می رود کشورهای غربی نیز به تعهدات خود در رابطه با توافق ژنو پایبند باشند و در صورت اعمال تحریم های جدید، همانطور که مقامات کشورمان نیز هشدار داده اند، توافق ژنو ارزش خود را از دست خواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار