از اول دی ماه در سراسر کشور صورت می‌گیرد

عملیات پوشش زائران ایرانی سرزمین وحی توسط پلیس

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: عملیات پوشش زائران ایرانی سرزمین وحی را از اول دی ماه امسال از 19 ایستگاه در سراسر کشور برعهده می‌گیریم تا بتوانیم همانند سه سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در اعزام اتباع جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی نداشته باشیم.
کد خبر: ۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸ - 14December 2013

عملیات پوشش زائران ایرانی سرزمین وحی توسط پلیس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ حسن مهری، رئیس پلیس فرودگاههای کشور در مورد دریافت روادید کشورهای مختلف توسط شهروندان ایرانی تاکید کرد که اتباع ایرانی برای دریافت روادید (ویزا) فقط به مراکز کنسولی و سفارتخانه های معتبر کشورهای مبداء مراجعه کنند و از دادن گذرنامه و پول به افراد مختلف برای گرفتن روادید پرهیز کنند، چرا که کلاهبرداران و واسطهها برای دادن ویزاهای جعلی در کمین آنان هستند.

وی گفت: امکان تایید روادید و مجوز ورود به سایر کشورها در مرزهای خروجی کشور وجود ندارد و اگر افراد مسافر هنگام ورود به فرودگاه کشور مبداء ویزای جعلی داشته باشند بلافاصله به جرم ورود غیر قانونی به آن کشور دستگیر می شوند.
 
رییس پلیس فرودگاه های کشور افزود: براساس قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) و مصوبات شورای عالی امنیت ملی ، وظیفه حفاظت از فرودگاهها، پارکینگ های هواپیمایی، هواپیماها، انبارهای منتهی به رمپهای پروازی در فرودگاه های تحت پوشش سازمان هواپیمایی کشور و حفاظت از دستگاه های ناوبری در فرودگاه ها برعهده پلیس فرودگاه های کشور است.
 
سرهنگ مهری، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با قاچاق کالا، ارز و انسان در مرزهای هوایی کشور را از دیگر وظایف پلیس فرودگاه های کشورعنوان کرد.
 
وی توضیح داد: در حال حاضر دامنه فعالیت پلیس فرودگاههای کشور در 60 فرودگاه استان ها و شهرستانهای سراسر کشور در حال انجام است که نیروهای این پلیس در 54 فرودگاه استقرار کامل داشته و مشغول فعالیت هستند.
 
رییس پلیس فرودگاه های کشور اضافه کرد: پلیس فرودگاه های کشور همه ساله دو ماموریت ویژه و سنگین را در اعزام زائرین ایرانی سرزمین وحی در موسم حج تمتع و عمره مفرده در دستور کار خود دارد که در عملیات حج عمره به دلیل حجم سنگین آن بیش از 6 تا 7 ماه ادامه دارد.
 
سرهنگ مهری همچنین گفت: عملیات پوشش زائران ایرانی سرزمین وحی را از اول دی ماه امسال از 19 ایستگاه در سراسر کشور برعهده می گیریم تا بتوانیم همانند سه سال گذشته هیچگونه مشکلی در اعزام اتباع جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی نداشته باشیم.
 
رئیس پلیس فرودگاه های کشور اظهارداشت: تعداد اندکی از زائران در سالهای گذشته برای مصرف بیماری خود مواد مخدر به همراهشان به عربستان سعودی حمل می کردند که در سه سال گذشته به صورت پیاپی این موضوع را پیگیری کردیم تا هیچ یک از اتباع ایرانی با مشکل روبرو نشوند.
 
وی ادامه داد: این عملیات امسال نیز توسط پلیس فرودگاه های کشور اجرا می شود و ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد حتی یک گرم مواد مخدر به عربستان سعودی حمل شود.
 
رییس پلیس فرودگاه های کشورتصریح کرد: زائران توجه داشته باشند که ممکن است حمل حتی یک گرم مواد مخدر باعث بازماندن سفر آنان شود.
 
سرهنگ مهری به همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف از جمله ستاد مبازره با مواد مخدر ریاست جمهوری، دادستانی کل کشور، سازمان حج و زیارت و نیروی انتظامی در این زمینه اشاره گفت: با هماهنگی های انجام شده با این نهادها، قرار شد زائرانی که مواد مخدر همراه خود داشته باشند با دریافت گذرنامه و بلیط آنها و تحویل آن به سازمان حج و زیارت مجوز سفر آنان لغو شود.
 
وی اظهارداشت: در عربستان با زائرانی که مواد مخدر را برای مصرف بیماری خود در سال های گذشته حمل کردند برخوردهای بسیار نامناسبی شد، به طوری که خانواده های همراه آنان نیز با مشکلات فراوانی از جمله بازماندن از اعمال این سفر معنوی روبرو شدند.
 
رییس پلیس فرودگاه های کشور توضیح داد: همراهان آنان هنگام دستگیری این افراد به جرم به همراه داشتن مواد مخدر با مشکلاتی از قبیل ضبط گذرنامه مشترک با فرد دستگیر شده و نداشتن فرد محرم در فرودگاه عربستان روبرو شدند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار