دولت مکلف به تعیین تکلیف فرآیند تسویه بدهکاران ارزی شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بودجه سال 95 با پیشنهادی موافقت کردند که بر اساس آن دولت موظف به تعیین تکلیف فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی شد.
کد خبر: ۷۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 18April 2016

دولت مکلف به تعیین تکلیف فرآیند تسویه بدهکاران ارزی شد


به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ بر اساس پیشنهاد فولادگر نماینده اصفهان و پورابراهیمی نماینده کرمان ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقاء نظام مالی کشور اصلاح شد.

براین اساس دولت موظف است نسبت به تعیین تکلیف فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت اعم از مواد تهاتر شده بانکهای ملت، تجارت، رفاه کارگران و صادرات ایران و موارد تهاتر نشده برای کل بانکهای کشور ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این اصلاحیه اقدام کند. گیرندگان تسهیلات موضوع این ماده از تاریخ ابلاغ این قانون تا 6 ماه فرصت دارند بدهی خود به قیمت روز گشایش را به بانک عامل تابعه و تعیین تکلیف کند.

بدهکارانی که مطابق این تبصره اقدام به تعیین تکلیف بدهی خود نموده باشند مشمول تسهیات این ماده هستد، تطابق برابر این ماده با بدهکاران مزبور با تصویب کارگروه ملی و بر حسب ضرورت استانی میباشد. کلیه اقدامات اجرایی توسط بانکهای عامل تا ابلاغ آیین نامه ی اجرایی اصلاحیه این ماده متوقف میشود.

مسئولین جزء ( د بند شش قانون بودجه سال 88 نیز مشمل استفاده از تسهیلات این ماده میگردند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار