دفاع پرس معرفی می‌کند؛

"علی اصغرهای" خمینی که "علی اکبرهای" دفاع از حرم شدند

پیر جماران سال 43 در پیامی گفته بود سربازان من امروز در گهواره‌ها هستند. دفاع مقدس از کوچکمردان آن روز بزرگمردانی ساخت که در قاموس اصغرها و اکبرهای حسین(ع)، حسینی شدند و امروز در ساحتی دیگر از پیکار خون و شمشیر همین علی اصغرها پا در رکاب امام زمانشان گذاشته‌اند و به دفاع از حرم می‌پردازند.
کد خبر: ۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ - 19April 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، زمانی که امام حسین(ع) قیام علیه تزویر و جهل را آغاز کردند میدانستند حماسهای که به واسطه خونشان و فرزندان و اصحابشان شکل گرفته صراط مستقیم جریانهای تاریخی خواهد شد. هزار سال از واقعه کربلا میگذرد و هر روز در گوشهای از خاک زمین خونی به ناحق ریخته میشود و جنگی ظالمانه در میگیرد و شاهدیم در زمینی که هر لحظهاش نشانی از کربلاست چگونه حسینیهای زمان با تاسی از نام سرور و سالار شهیدان برای حفظ حق و مبارزه با ظلم به میدان میآیند و به استقبال شهادت میروند.

در روز عاشورا امام حسین(ع) قنداقه حضرت علی اصغر را در آغوش گرفت و به میدان کارزار رفت. دلش همچون قدمهایی که برمیداشت استوار بود و این را میدانست که قساوت و کینه دشمن چون پردهای از نادانی اجازهی دیدن حق را به آنان نمیدهد و میدان جنگ گهوارهی همیشگی علی اصغرش خواهد شد. اباعبدالله علی اصغرش را در قربانگاه عشق تقدیم خدا کرد و قطرهای از خون شش ماهه کربلا به زمین بازنگشت.

خون علی اصغرها در رگهای زمان جاری شد و صدها سال بعد علی اصغرهایی در دامان مادرانی زینبی تربیت یافتند و با رشد و نمو پا در میدان نبرد با دشمنان گذاشتند. شهید علی اصغر وصالی، شهید علی اصغر پازوکی، شهید علی اصغر صادقی، شهید علی اصغر خنکدار و... همه از شهدایی هستند که نامدار نام شش ماهه کربلا بودند و با لبیک به فرمان امامشان کربلایی دیگر خلق کردند.

تاریخ، صحنه رویارویی حق و باطل است. هر روز عاشورایی در گوشهای از زمین تکرار میشود. روزی در کربلا، روزی در فلسطین، روزگاری در بوسنی و ایران و امروز در عراق و سوریه و یمن.

پیر جماران سال 43 در پیامی گفته بود سربازان من امروز در گهوارهها هستند. دفاع مقدس از کوچک مردان آن روز بزرگمردانی ساخت که در قاموس اصغرها و اکبرهای حسین(ع)، حسینی شدند و امروز در ساحتی دیگر از پیکار خون و شمشیر همین علی اصغرها پا در رکاب امام زمانشان گذاشتهاند و به دفاع از حرم میپردازند.

در ادامه به معرفی شهدای مدافعی حرمی میپردازیم که نامشان علی اصغر است و در روزگار حیات امام خمینی(ره) به دنیا آمدند و در ادامهی راه انقلاب اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند. این شهدا نشانی از دیگر علی اصغرهای خمینی هستند که علی اکبرهای دفاع از حرم شدند.

شهید علی اصغر فلاح پیشه از یادگاران دفاع مقدس بود که همزمان با شهید حاج رضا فرزانه در 22 بهمن 94 در سوریه به شهادت رسید.

شهید علی اصغر شنایی متولد 1352 و اصالتا اهل سمنان بود که خرداد ماه سال 93 در راه دفاع از حرمهای مطهر در ام القصیر سوریه هدف نیروهای تکفیری قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید علی اصغر محمدی از افغانستانیهای لشکر فاطمیون و متولد سال 1371 بود. این افغانستانی که پس از حیات امام خمینی(ره) به دنیا آمدند در بردسیر استان کرمان سکونت داشت که برای دفاع از حرمهای مطهر به سوریه رفته بود و در بهمن ماه سال 94 به شهادت رسید.

شهید علی اصغر علیزاده دیگر شهید افغانستانی مدافع حرم در سوریه است که پیکرش آبان ماه سال 94 در ملارد کرج تشییع شد. پدر این شهید در مراسم تشییع فرزندش گفته بود: ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺎﻝ ﻧﯿﮏ ﻣﯽﮔﯿﺮﻡ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺳﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﺴﺮ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﻭﺗﻦ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ)، ﺑﻪ ﻧﺎﻡﻫﺎﯼ ﻋﻠﯽ ﺍﮐﺒﺮ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺍﺻﻐﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻢ. ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ(ﻉ)، ﻋﻠﯽ ﺍﺻﻐﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺣﺮﯾﻢ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﮔﺮﺍﻣﯿﺸﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﯾﻨﺐ(ﺱ) ﺍﺯ ﻣﻦ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩ.

.

شهید علی اصغر حسینی اصغر علی اصغرها بود. شهید افغانستانی مدافع حرم که متولد سال 1377 بود و تنها 17 سال داشت که در راه دفاع از حرم اهل بیت در سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید دی ماه سال گذشته در شهرری تهران تشییع شد و در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) متعلق به شهدای مدافع حرم افغانستانی به خاک سپرده شد.

شهید علی اصغر شیردل نیز از دیگر شهدای مدافع در سوریه است که اوایل خرداد سال 94 به شهادت رسید. این شهید ساکن تهران و حدود 40 سال سن داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار