سردار سلیمانی:

جبهه همیشه دارای اعجازات بزرگ بود/ شهادت امام حسین(ع) تاثیری ابدی بر جای گذاشت

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تفاوت دوران جبهه با زمان حاضر این است که در آن زمان دنیا پشت سر دین حرکت می‌کرد و امروز دنیا از دین سبقت گرفته و ارزشمند این است که در این هیاهوی دنیوی و دعواهای سیاسی انسان در عمق قلب خود دین‌دار باشد.
کد خبر: ۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰ - 13December 2013

جبهه همیشه دارای اعجازات بزرگ بود/ شهادت امام حسین(ع) تاثیری ابدی بر جای گذاشت

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آیین یادبود چهلمین روز شهادت سردار شهید "محمد جمالی" از مدافعان حرم حضرت زینب(س) عصر روز گذشته ( پنجشنبه 21 آذر 92) با حضور سردار سرلشکر حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

سردار سلیمانی در این مراسم با اشاره به وجود دو نگاه متفاوت به زندگی و مرگ در میان انسانها گفت: دو نگاه قرآنی برای زندگی انسان وجود دارد که اگر این دو نگاه را با دقت بنگریم و به هر کدام از آنها معرفت پیدا کنیم آن وقت ارزش شهید و شهادت بیشتر مشخص میشود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در  قرآن میفرماید گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته میشوند مردگانند، افزود: این حقیقتی است که شهید آن را فهمیده ، درک می کند و خداوند این وعده را به شهید داده است و البته این یک انتخاب دوطرفه است که هم از طرف انسان آزاده و هم از طرف خداوند انتخاب شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه اظهار داشت: در شهادت دو بعد خیلی مهم وجود دارد و آن نوع رفتن و زمان شهادت است که فضیلتهای یکسانی برای آنها لحاظ نخواهد شد؛ به عنوان مثال در شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان شیوه و نوع شهادت عالم خلقت را تکان داد و تاثیر ابدی برای همگان بر جای گذاشت و شهادت سردار جمالی هم به تأسی از امام حسین(ع) همرا با معرفت و بصیرت بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه طوفان بودیم، تصریح کرد: البته در ورای این طوفان وجود مقدس امام خمینی(ره) بود که به همگان قوت قلب می داد.

وی با بیان اینکه جبهه همیشه دارای اعجازات بزرگ بود به نحوی که همه مردم منقلب بوده و شهادت آرزوی رزمندگان بود، خاطرنشان کرد: تفاوت دوران جبهه با زمان حاضر این است که در آن زمان دنیا پشت سر دین حرکت میکرد و امروز دنیا از دین سبقت گرفته است و ارزشمند این است که در این هیاهوی دنیوی و دعواهای سیاسی انسان در عمق قلب خود دین دار باشد و شهید جمالی اینگونه بود.

سرلشکر سلیمانی به شخصیت والای اعتقادی شهید جمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ توانست بیش از 20 سال خود را مانند شهید زنده حفظ کند و فرزندان و خانواده ایشان  بوی شهید را از او استشمام میکردند.

وی ادامه داد: شهید جمالی در بالای قله جهاد، شهادت و معنویت خود را حفظ کرد و اینها فضیلتهایی است که خداوند نصیب هر کسی نمیکند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در خاتمه تصریح کرد: سردار شهید جمالی با شهادت خود استان و شهر کرمان را معطر کرد و در میان جوانان و دوستان رزمنده شوری ایجاد کرد که دعا میکنیم خداوند ما را در پیمودن راه شهیدان و البته شهید جمالی ثابت قدم بدارد.

گفتنی است، "سردار محمد جمالی" از پیشکسوتان انقلاب اسلامی، یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان جنگ تحمیلی و فرمانده محورهای لشکر خطشکن ثارالله بود که چندی قبل در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
نظر شما
پربیننده ها