سردار جوانی:

پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا سریع، شدید و پشیمان‌کننده خواهد بود

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: آمریکا دست از پا خطا کند ایران در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهد و توان دفاعی ما به اندازه‌ای است که در شعاع قابل توجهی منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه را به شدت مورد حمله قرار می دهیم.
کد خبر: ۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸ - 13December 2013

پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا سریع، شدید و پشیمان‌کننده خواهد بود

به گزاری خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "یدالله جوانی" مشاور نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگو با تسنیم، در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر ناتوانی دفاعی ایران در برابر حمله نظامی آمریکا گفت: این سخنان غیر تخصصی است و شاید به دلیل عدم آشنایی با مباحث نظامی و دفاعی بیان میشود.

وی افزود: واقعیت این است که آمریکاییها در طی 34 سال گذشته هیچ کشوری را به اندازه کشور و ملت ایران تهدید نظامی نکرده بودند و اگر به ادبیات مقامات آمریکایی رجوع کنیم میبینیم که در طی 10 سال گذشته آمریکاییها از هر فرصتی از ادبیات نظامی علیه ملت ایران استفاده کردهاند و اساسا این ادبیات متکی بر تهدیدهای نظامی بوده است.

مشاور نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروزه تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ایران فاقد اعتبار شده است، با طرح این سوال که "آمریکاییها چه هدفی از به کاربردن ادبیات نظامی علیه ملت ایران دنبال میکنند؟" گفت: در 10 سال گذشته تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مشخص بوده و علت آن متوقف کردن فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران بوده است و حتی ما در برههای شاهد بودیم که رسانههای وابسته به استکبار زمان و مکان دقیق حمله آمریکا و رژیمصهیونیستی را علیه ایران مشخص میکردند، اما در عمل نه تهدیدات نظامی آنها عملی شد و نه فعالیتهای صلحآمیز هستهای ما متوقف شد.

سردار جوانی افزود: آمریکاییها اعتراف کردند که در سال 2003 ایران فقط 164 سانتریفیوژ داشته اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ دارد و این اعتراف آنها به نوعی ناکارآمدی تهدیداتشان را نشان میدهد و اگر صاحبنظران در این موضوع اندکی تحمل کنند دریافت خواهند کرد که قدرت جمهوری اسلامی ایران در وضعیتی قرار دارد که در صورت حمله نظامی آمریکا و همپیمانانش علیه مراکز حیاتی کشورمان، نیروهای مسلح در کوتاهترین زمان قاطعترین و پشیمانکنندهترین پاسخ را خواهند داد.

وی با اشاره به حملات نظامی آمریکا علیه همسایگان ایران و ناتوانی این کشور در عملی کردن تهدیدات نظامی خود علیه ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قادر به ضربه متقابل در هر شرایطی است به این معنا که اگر آمریکاییها دست از پا خطا کنند جمهوری اسلامی ایران هم انگیزه لازم و هم اراده لازم برای پاسخگویی در کوتاهترین زمان را دارد و توان دفاعی و موشکیمان به اندازهای است که در شعاع قابل توجهی منافع آمریکاییها و صهیونیستها در منطقه را به شدت مورد حمله قرار خواهد داد.

مشاور نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مضرات حمله نظامی آمریکا علیه ایران برای خودشان بسیار فراتر از فواید آن خواهد بود، تاکید کرد: توان بازدارندگی ایران به گونهای است که کشورمان نه تنها فعالیت صلحآمیز خود را متوقف نخواهد کرد بلکه بر شدت این فعالیتها در صورت عهدشکنی طرفهای مقابل میافزاید و اگر خطایی نظامی از سوی دشمن در این زمینه سر بزند، منافع آنها در منطقه در تیررس ما خواهد بود و ایران با توجه به جمعیت قابل توجه و برخوردار از منطقه جغرافیایی مناسب در همان ابتدا، پاسخ متجاوز را به شدت داده و اجازه نخواهد داد جنگ به روز دوم و سوم کشیده شود و این قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته سردار جوانی، آمریکا و صهیونیستها متوجه اهمیت راهبردی منطقه غرب آسیا و نقش ایران در تامین امنیت منطقه هستند و البته آسیبپذیری خود را در خلیجفارس، تنگه هرمز، اقیانوس هند و اطراف جمهوری اسلامی ایران به خوبی میدانند و با قدرت نظامی ما نیز تا حدودی آشنا هستند، پس قطعا اینگونه نیست که آنها بتوانند با یک اقدام توان دفاعی ما را مختل کنند.

وی با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه اگر دشمنان ما خطایی را انجام دهند تلآویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم، افزود: اعتبارسنجی این بیانات به اندازهای است که ما فقط باید به قدرت ایران در منطقه و آن هم در جنگهای 22  و 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزبالله نیمنگاهی داشته باشیم. سخنان ما ریشه در واقعیتها دارد و نیروهای مسلحمان از پشتوانه مردمی برخوردار هستند و علاوه بر آن تجربه دوران دفاعمقدس را نیز به همراه داریم و در برابر تحرکات دشمن ساکت نخواهیم نشست.

مشاور نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ملت ما ملتی است که در راه خدا قیام کرده و ملتی که در راه خدا قیام کرده باشد، خداوند وعده نصرت و پیروزی را به آن ملت عطا کرده و امروز ملت ما چنین وضعیتی را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار