وقتی شبکه های اجتماعی واسطه کارهای خیر می شوند

انتشار تصویر و شرحی از محرومیت یک خانواده ساکن استان کرمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اسباب مهرورزی را برای یک هموطن مقیم نروژ فراهم کرد.
کد خبر: ۷۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ - 20April 2016

وقتی شبکه های اجتماعی واسطه کارهای خیر می شوند

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، «نمداد» و «میل فرهاد» نام دو منطقه کوهستانی در جنوب استان کرمان است که روستاهای زیادی را در خود جای داده است.
 
خصلت کوهستانی «نمداد» و «میل فرهاد» اجازه رونق کشاورزی در این مناطق را نمی دهد. تولید خرما دراندازه ای محدود که طی زمستان به مصرف خانوار برسد، سقف کار کشاورزی مردم است. تنها منبع درآمد مردم در این مناطق دامداری سبک و محدود است. ساکنان روستاهای این مناطق غالبا در کپر زندگی می کنند و از حداقل های زندگی محروم هستند. 
 
گروه جهادی قمر بنی هاشم (ع) متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در ایام تعطیلات نوروز در روستاهای طبق، زیران، پت کی، کنج کسوو، چاه ابراهیم، گاوچران، سنگ کت، روشن آباد و ... اردوی جهادی برگزار و در حد توانشان به مردم خدمات عمرانی و فرهنگی ارائه کردند.
 
مجتبی حیدری عکاس بسیجی و جهادی که نوروز امسال برای تهیه گزارش تصویری از اردوهای جهادی راهی روستاهای منطقه نمداد و میل فرهاد شده بود، در بازگشت از سفر خود روایتی از زندگی سخت یکی از روستائیان این منطقه را در شبکه اجتماعی اینستگرام منتشر کرد.
 
مجتبی حیدری با انتشار تصویری تکان دهند، دو هفته قبل در حساب کاربری اینستگرام خود نوشت: «آقای خدابخش فرامرزی ٧٥ سال سن دارد و اهل روستای محروم پت کی از توابع جازموریان است. شغل او دامداری است. آقای فرامرزی 24 سال قبل، زمانی که به همراه تنها پسرش عطا گله گوسفندان را برای چرا به زمین های اطراف می برد، با هجوم دزدان روبه رو می شود. متاسفانه در جریان این حادثه پسر 18 ساله آقای فرامرزی به ضرب گلوله کشته و دست چپ خدابخش نیز قطع می شود. خدابخش فرامرزی و خانواده اش زندگی سختی دارند و آرزوی آن ها داشتن یک دستگاه یخچال فریزر و اجاق گاز است.»
 
به فاصله اندکی از انتشار این تصویر در حساب کاربری این عکاس بسیجی، تعداد زیادی از مخاطبان او برای رفع نیاز خانواده فرامرزی اعلام آمادگی کردند اما در این میان یکی از هموطنان ایرانی ساکن کشور نروژ، با پیش دستی در تامین نیازهای آقای فرامرزی و خانواده اش پیش قدم شد.
 
اجاق گاز و یخچال فریزیر اهدایی هموطن خیر ساکن نروژ، روز گذشته به خدابخش فرامرزی و خانواده اش تقدیم شد.
 
گفتنی است اعضای گروه های جهادی و خبرنگاران و عکاسان فعال در این حوزه، طی ماه های اخیر استفاده بیشتر از شبکه های اجتماعی برای به تصویر کشیدن محرومیت های مستضعفین در نقاط دور افتاده و نیز بهره گیری از امکان فضای مجازی برای برقراری ارتباط با خیرین را در دستور کار قرار داده اند.
نظر شما
پربیننده ها