سردار ملکی در همایش پیشکسوتان ارتش مازندران اظهار کرد؛

خاطرات پیشکسوتان ارتش مازندران تدوین می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به تدوین خاطرات پیشکسوتان ارتش در مازندران گفت: تاکنون حدود 3300 ساعت خاطرات رزمندگان استان توسط این اداره کل جمع آوری شد که از این میزان 273 ساعت مربوط به پیشکسوتان ارتش است.
کد خبر: ۷۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 20April 2016

خاطرات پیشکسوتان ارتش مازندران تدوین می شود

به گزارش دفاع پرس   از مازندرانبه مناسبت بزرگداشت 29 فروردین سالروز بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران همایشی با حضور پیشکسوتان ارتش مازندران، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) شهید ظرافتی بابلسر، سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان، حضرت آیت الله نظری، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در باشگاه برق ساری به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

در ابتدای این همایش سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس مازندران ضمن تبریک روز ارتش، ارتش و سپاه را یک لشکر الهی عنوان کرد که نقش ویژه ای در هشت سال دفاع مقدس داشت.

سردار ملکی گفت: ارتش در دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرد و هدف از برگزاری این گردهمایی را تکریم و گرامی داشت این شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این اداره کل تدوین خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است، خاطرنشان ساخت:  تاکنون حدود 3300 ساعت خاطرات رزمندگان استان توسط این اداره کل جمع آوری شد که از این میزان 273 ساعت مربوط به پیشکسوتان ارتش است.

سردار ملکی در ادامه از آمادگی این اداره کل در چاپ کتاب برای رزمندگانی که علاقمند به ثبت خاطرات شان هستند، خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 100 عنوان خاطرات رزرمندگان توسط این اداره کل جمع آوری شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران  با اشاره به چاپ 18 عنوان کتاب  دفاع مقدس توسط این اداره کل، بیان کرد: 15 عنوان کتاب هم تدوین و در حال آماده سازی برای چاپ است.

سردار ملکی ادامه داد: این 15 عنوان کتاب به مرور زمان تا سوم خرداد و هفته دفاع مقدس به چاپ خواهند رسید.

وی افزود: همچنین پروژه های مختلف در بخش تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، کارنامه لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات های مختلف، کارنامه عملکردی برخی از نهادهای درگیر در دفاع مقدس مثل جهاد ، هلال احمر، آموزش و پرورش و... در مرحله پژوهش هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران  اضافه کرد: در بعضی از موضوعات مثل زنان در دفاع مقدس و آزادگان نیز در حال پژوهش هستیم.

سردار ملکی در بخش دیگر سخنان خود افزود: نقش مازندران و مردم استان، نقش ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج باید در هشت سال دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

 وی در پایان سخنان خود  از ارتش که همواره جزو بزرگترین نهادهای هشت سال دفاع مقدس بوده و  شهیدانی مانند کشوری و... را داند تجلیل کرد و روز ارتش را تبریک گفت.

در ادامه امیر گلمایی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان گفت: افتخار می کنم که از شروع انقلاب در نظام جمهوری اسلامی چندین سال عهده دار اسرای عراقی بودیم و در این سال ها همه تلاش کردند کشور مسیر اصلی خود را پیدا و حفظ کند.

وی از همکاری صمیمانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با پیشکسوتان و نظامیان سخن گفت و افزود: طی دو سال که با این اداره کل ارتباط دارم، شاهد برگزاری همایش های مختلف برای پیشکسوتان دفاع مقدس توسط این اداره کل هستیم که نشان از قدردانی سردار ملکی و همکاران وی نسبت به پیشکسوتان است.

در ادامه امیر کیکاووس گزوف از خلبانان پر افتخار نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین عملیات های درون مرزی و برون مرزی عملیات انهدام انرژی اتمی بغداد  دانست و گفت: این عملیات از جمله عملیات های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

 گزوف به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخته و گفت: در عملیات های مختلف چندین بار مجروح شد و 4 ترکش از 6 ترکشی که در بدنش قرار گرفت، خارج شد.

در بخش دیگر این مراسم سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به زحمات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به اعتقاد من نظام جمهوری اسلامی ایران یک تغییر حاکمیت نبوده بلکه تشکیل یک نظام مقتدر با رعایت اصول اسلامی بوده است.

سردار جعفری نسب پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس را رشادت های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) دانست وگفت: ارتش ایران یک ارتش آزاده ای است که ادبیات جدیدی را در بین تمام ارتش های دنیا معرفی کرده و توانسته نقش ایران را در دنیا و خاورمیانه بالا ببرد.

یادآور می شود در این مراسم دو عنوان کتاب آسمان من با موضوع تاریخ شفاهی امیر کیکاووس گزوف و هبوط در بهشت با موضوع خاطرات شهدای نیروی هوایی ارتش، هوانیروز ارتش و نیروی هوایی سپاه با حمایت یگان حفاظت سپاه فرودگاه های استان، توسط انتشارات سرو سرخ وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس به چاپ رسید، رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار