قاسمی:

مردم ایران به این باور رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست

همسر شهید شهریاری گفت: دشمن همه گزینه ها را روی میز قرار داد با این کار چرخ سانتریفیوژهای غنی سازی چرخید و حاصل استقامت جوانان و خون ها ی به ناحق ریخته شده به بار نشست.
کد خبر: ۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 14December 2013

مردم ایران به این باور رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، قاسمی همسر شهید دکتر مجید شهریاری، دانشمند هستهای کشورمان، طی سخنانی در همایش شهدای جهاد علمی که صبح روز پنجشنبه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه "شهدای عرصه هستهای و علمی به خطرات مسیری که در آن قرار گرفته بودند واقف بودند و با آگاهی از آن در این عرصه ماندند" اظهار کرد: به فرموده آیتالله جوادی آملی این افراد آنقدر مقتدر و بزرگ هستند که مرگ را میمیرانند و خود برای ابد زنده میمانند.

وی ادامه داد: وقتی در گذشته زمانیکه مذاکره میکردیم شیطان غرب عربده کشان فریاد میزد، همه گزینهها روی میز است با این حال چرخه سانتریفیوژها میچرخید، ما همزمان با یاوهگوییهای شیطان بزرگ غنیسازی ۲۰ درصد را انجام دادیم و دستاوردهای علمیمان در این زمینه حاصل استقامت ملت، تلاش جوانان غیور و خونهایی است که به ناحق ریخته شده است، بنابراین این دستاوردها گران به دست آمدهاند.

قاسمی تصریح کرد: باید از زحمات دولتمردان و دلسوزان نظام در همه دورانها در زمینه اثبات دستاوردهای هستهای قدردانی کنیم در دوران گذشته گاه تند وگاه کندتر حرکت کردهایم، اما در نهایت به وضعیت کنونی رسیدیم که دانش غنی سازی بومی را در کشور داریم و تعداد سانتریفیوژهایمان از ۵ هزار در سال ۸۹ به ۱۹ هزار تاکنون رسیده است. در حال حاضر ۷ تن اورانیوم غنی شده در کشور داریم و ۱۵ نوع رادیو دارو در کشور تولید میشود و این دستاوردها بر ملت قهرمان ایران مبارک باشد.

همسر شهید شهریاری در ادامه با اشاره به مذاکرات هستهای گفت: بعد از سالها با زحمات طاقتفرسا، تیم مذاکرهکننده سران زورمدار دنیا را وادار کرد تا سندی را امضا کنند که در حقیقت در آن به حق غنی سازی ایران اذعان شده است. گرچه حکام آمریکا با سخن پراکنیهای اخیرشان چهره فریبکارانه خود را نشان دادند و مردم ایران به این باور رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

قاسمی تصریح کرد: باور دارم آنچه امروز ملت ایران به آن نیاز دارد انسجام و همدلی همه اقشار و حمایت از دولتمردان است که به فرموده رهبری فرزندان و دلسوزان این سرزمیناند؛ بنابراین لازم است که دست به دست هم دهیم و از نقدها و سخنان شبههانگیز پرهیز کنیم و با هوشیاری و حساسیت همیشگی خود تحت رهنمود رهبری مراقب تزویر دشمنان باشیم.

همسر شهید شهریاری گفت: انتظار داریم دولتمردان هوشیارانه مراقب اقدامات حریف و زیادهخواهیهای آنان باشند و با اتکا به سیاستهای مقتدارنه و منطقی بر پاسداشت تمام حقوق هستهای از جمله غنیسازی بکوشند. مادامی که دولتمردان در این مسیر باشند ملت ایران پشتیبان آنها خواهند بود

نظر شما
پربیننده ها