حجت الاسلام صفایی:

شهید سپهبد قرنی مهمترین نقش را در 43 روز مدیریت خود ایفا کرد

حجت الاسلام صفایی گفت: سپهبد قرنی به عنوان اولین شهید ترور در دوران انقلاب اسلامی، مهمترین نقش را در 43 روز مدیریت خود در ستاد ارتش ایفا کرد.
کد خبر: ۷۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ - 20April 2016

شهید سپهبد قرنی مهمترین نقش را در 43 روز مدیریت خود ایفا کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ حجت الاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا در مراسم گرامی داشت شهید سپهبد قرنی که صبح امروز در مسجد جهاد ستاد مشترک ارتش برگزار شد، اظهار داشت: سپهبد قرنی اولین شهید ترور در دوران انقلاب اسلامی است که مهمترین نقش را در 43 روز مدیریت خود در ستاد ارتش ایفا کرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار بخاطر روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی که داشت، مورد فشار رژیم پهلوی قرار گرفت و بخشی از زندگی خود را در زندان و شکنجه گذراند و در نهایت به عنوان افسر اخراجی از ارتش کنار گذاشته شد.

حجت الاسلام صفایی ادامه داد: اما بعد از انقلاب اسلامی ایشان به ریاست ستاد ارتش منصوب شدند و در 43 روز که از بحرانی ترین روزهای انقلاب بود، در ارتش و مقابله با ضد انقلاب نقش آفرینی کردند و در نهایت به آن چیزی که شایستگی و لیاقتش را داشتند یعنی شهادت در راه خدا نائل شد.

وی اضافه کرد: شهید سپهبد قرنی یک الگوی واقعی هستند که باید از او سرمشق گرفت چرا که در دوران ستم شاهی و آن فضای آلوده، عزت، شرف، دین و ایمان خود را حفظ کرد.

گفتنی است امیر سپهبد ولی الله قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در تاریخ سوم اردیبهشت 1358 توسط گروهک فرقان ترور و به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها