توصیه‌های «آیت‌الله مکارم‌شیرازی» به مقامات و مسئولان عراق

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اختلافات بوجود آمده در عراق را دردناک توصیف و به مقامات، مردم، سیاسیون و نمایندگان مجلس این کشور اسلامی توصیه کرد اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند.
کد خبر: ۷۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 20April 2016

توصیه‌های «آیت‌الله مکارم‌شیرازی» به مقامات و مسئولان عراق

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ این مرجع تقلید در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت سیزدهم رجب سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب (ع)، اختلافات بوجود آمده بین دولتمردان و سیاست مداران عراقی را دردناک توصیف کرد و گفت: از سویی نخست وزیر و رئیسجمهور و از سوی دیگر مجلس شورای آنان و از سوی دیگر جمعی از مردم متحصن شدهاند و مجلس و دولت را به تعطیلی کشاندهاند.

وی خطاب به مردم، سیاسیون و مقامات عراقی اظهار کرد: در شرایطی که داعش بخشهای مهمی از جمله موصل را در اختیار دارد و این همه تخریب و جنایت میکند؛ در شرایطی که دشمن به خانه شما آمده و اگر دیر بجنبید ممکن است تا بغداد هم بیاید، چطور این همه اختلاف دارید؟

آیتالله مکارمشیرازی یادآور شد: این گونه اختلاف در این شرایط حساس هیچ بر حقی ندارد و همه در قبال آن مسئول هستند، باید همه عراقیها با هم کنار بیایند و دشمن را از کشور خود بیرون کنند.

وی بیان کرد: سرچشمه این اختلافات چیست، خدایی ناکرده قدرت طلبی و منافع دنیاست یا مسائل دیگر؟ ممکن است برخی بگویند اینها مسائل داخلی عراقیهاست و نباید در امورشان دخالت کرد، در حالی که ما میگوییم مرجعیت مرز ندارد و متعلق به همه است و ما خیر شما و جهان اسلام را میخواهیم.

وی افزود: امیدواریم برادران محترم و کسانی که در عراق حکومت میکنند، از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نمایندگان مجلس و جمعیت متحصن لحظهای بنشینند و فکر کنند در چه زمان، شرایط و وضعیتی هستند، خدایی ناکرده اگر داعشیها مسلط شوند صد درجه از صدام بدتر هستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: صدام با عزیزان و بزرگان شما چه کرد، اگر اینها سر کار بیایند بدتر از آن وضعیت خواهد شد، امیدواریم همه درک مسئولیت کنند و با وحدت و هوشیاری اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند.

آیتالله مکارمشیرازی خاطرنشان کرد: البته از بیرون مرزها برخی از دولتها و حکومتها از جمله عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی به اختلافات دامن میزنند تا این کشور اسلامی را بهم بزنند و قدرت سیاسیشان را تضعیف کنند و داعشیها بر آنها مسلط شوند و این اظهر من الشمس است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار