محمد یزدان‌پرست در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

قوانین بنیاد شهید نیاز به بازنگری دارد/جای موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در کتب درسی خالی است

مسئول مرکز تشکل‌های ایثارگران گفت: برخی قوانین مصوب که در بنیاد شهید وجود دارد، مانند لباس کهنه مندرس شده و به روز نیست، بر همین اساس نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: ۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶ - 14December 2013

قوانین بنیاد شهید نیاز به بازنگری دارد/جای موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در کتب درسی خالی است

محمد یزدان پرست مسئول مرکز تشکلهای ایثارگران در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار کرد: تشکلها در بخش بازنگری قوانین و اصلاحات آن، میتوانند کمک موثری به بنیاد شهید کنند.

تشکلها بازوی توانمند بنیاد شهید هستند
 
وی تصریح کرد: تشکلها تمام توان خود را برای یاری و کمک به بنیاد شهید به کار گرفتهاند چرا که تشکلها بازوی پرتوان بنیاد شهید هستند.
 
یزدان پرست با اشاره به اینکه فرهنگ ایثارگری در جامعه غریب است، تاکید کرد: در زمینه ایثارگری و فرهنگ ایثار، بسترسازی فرهنگی صورت نگرفته و این مقوله ناشناخته است، خلاءهای فرهنگی در این حوزه نیز باید توسط بنیاد شهید مرتفع شود.
 
جای موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و ایثار در کتابهای درسی خالی است
 
مدیر عامل خانه ایثارگران با اشاره به اینکه در کتابهای درسی جای موضوع ایثارگری و دفاع مقدس خالی است، گفت: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین دفاع مقدس، بدون هزینه و بودجه هم میتوان کار کرد.
 
بنیاد شهید از تشکلها حمایت کند
 
یزدان پرست اذعان داشت: بنیاد شهید از مراکز تشکلها حمایت کند چرا که تشکلها نیاز به استقلال دارند تا بتوانند اثرگذارتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه چالشها و نقصهایی که در بخش ایثارگران وجود دارد، شناخته شده است و با برنامه ریزی میتوان مشکلات را در این حوزه از میان برداشت.
 
فرهنگ ایثار و شهادت نجات بخش است
 
یزدان پرست اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت نجات بخش است چرا که شهیدان با نثار خون خود راه درست را به همگان نشان دادند و به سعادت حقیقی دست یافتند.
 
وی اذعان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز، یک نیاز و ضرورت است و بر همین اساس باید کارهای پژوهشی و تحقیقی گستردهای صورت گیرد.
 
دفاع مقدس درس آزادگی و آزاد زیستن آموخت
 
مسئول مرکز تشکلهای ایثارگران در پایان، دفاع مقدس را درس آزادگی و آزاد زیستن آموخت، گفت: دفاع مقدس، فرهنگ و روش مقابله با دشمنان را به ملت ایران آموخت و درس ایستادگی و مقاومت داد تا در برابر زور، ستم و ظلم سکوت نکرده و همیشه در مقابل ستمگران مقاومت کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار