روز مقاومت روز دزفول مبارک باد؛

بی‌گمان دزفول شهید گمنام شهرهاست

چشمانم با جنگ به جهان باز شد. با صدای موشک، با آوارگی، با پرواز هواپیماهای میگ عراقی بر فراز آسمان آبی. کهنه ترین تصاویری که در خاطرات من و همنسلانم نقش بسته، همین است.
کد خبر: ۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴ - 25May 2013

بی‌گمان دزفول شهید گمنام شهرهاست

چشمانم با جنگ به جهان باز شد. با صدای موشک، با آوارگی، با پرواز هواپیماهای میگ عراقی بر فراز آسمان آبی. کهنه ترین تصاویری که در خاطرات من و همنسلانم نقش بسته، همین است. درست در سالهای کودکی! سالهایی که به آرامش و مهربانی نیاز داشتیم و در عوض استرس و اضطراب نصیبمان می شد بچه بودم، سه چار ساله، چیزی نمی فهمیدم. در نهایت آوارگی. سرگرم بازی های کودکانه بودم. پدرم از هراس موشکها ما را به شهرکهای اطراف می برد: ساسان یا منتظری.

موج رادیو روی "صوت الجماهیر که قفل می شد پدر و مادر و عمو و عمه و ننه و الی و پری و من در سکوت مطلقمان منتظر بودیم که گوینده جملات همیشگی اش را تکرار کند: هذا صوت الجماهیر... هنا بغداد.. هشدار دهنده معذور است.. در 24 ساعت آینده شهرهای زیر موشکباران خواهند شد.. الف دزفول... .

در روز یکشنبه ۴آبان ۱۳۵۹شهر دزفول در یک روز چندین مرحله مورد حمله موشکی قرار گرفت؛ عراق از صبح تا شب چندین بار شهر را موشکباران کرد. وضع به شدت بحرانی بود و تعداد زیادی از مردم بر اثر این حملات موشکی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند. آیتالله خامنهای در این روز در جبهه حضور داشتند و شب به دزفول آمدند و در پایگاه چهارم شکاری دزفول ماندند. این در حالی بود که شهر همچنان مورد هدف موشکهای رژیم بعث بود و شب، ۵نقطهی شهر مورد هدف موشک قرار گرفت که در این حملات حدود ۱۰۰نفر شهید و ۲۵۰تن مجروح شدند .

گردانهای خط شکن “عمار” و “بلال” در لبهی جلویی منطقهی نبرد بودند و پدر و مادر و فرزند و همسرشان در لبهی جلویی قتلگاه

بلدو الصواریخ ( شهر موشک ها ) همانجایی که 300 بار حمله هوایی ،2500بار توپ باران ،176 موشک اسکادبی هم نتوانست مقاومت این مردم را در هم بریزد دزفول 2600 شهید تقدیم کرد و 2700روز مقاومت کرد مردمانش آنقدر مقاوم بودند که خمینی کبیر به آنها میبالید و فرمود:صدای جنگ جنگ تا پیروزی از جوانان ما در دزفول بلند است وقتی به تعابیر بلند امام توجه میکنی، میبینی این تعابیر بلند برای هیچ جای دیگر به کار نرفته الا قم! شاید رمزش آن باشد که قم پایتخت علم ایران است و دزفول پایتخت مقاومت ایران .

روزگاری این شهر هشت سال در برابر همه نوع گلوله دشمن سر خم نکرد و هزاران شهید و جانباز تقدیم اسلام و میهنش کرد؛ اما امروز بیش از هشت سال است که بر سر مردم این شهر و همه خوزستان خاک می بارد و مردم به بیماری های گوناگون دچار می شوند و آب از آب تکان نمی خورد !

چهارم خرداد روز «مقاومت و بیداری» درج شده است؛ نامی که به دلیل انتخاب شدن دزفول به عنوان «شهر نمونه» در سال 1366 به آن نامگذاری شده است و امام خمینی (ره) در همان روزهای موشک باران فرمودند: دزفولی ها دین خود را به اسلام ادا کردند .

این مردم شهید داده آنقدر صبور و بزرگوارند که حتی اگر همچنان بی خیال آنها باشید، صدای کسی بلند نمی شود و همچنان مقاوم و استوار پای ارزش های انقلاب و خون هایی که داده اند، خواهند ماند .

شهری که در کوچه پس کوچههایش عطر لطیف شهادت پیچیده و مقاومت مردمانش بینی استکبار را به خاک مذلت مالید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار