عراقچی در مراسم روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی:

نتوانسته‌ایم حقانیت خودمان را در عرصه بین الملل به اثبات برسانیم

عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ژاپن گفت:متاسفانه ما نتوانستیم حقانیت بچه‌های شیمیایی را در عرصه بین الملل به اثبات برسانیم. و این البته به خاطر هجمه‌هایی است که علیه جمهوری اسلامی انجام گرفته است.
کد خبر: ۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱ - 30June 2013

نتوانسته‌ایم حقانیت خودمان را در عرصه بین الملل به اثبات برسانیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به مناسبت 8 تیرماه روز ملی مبارزه با سلاحهای شیمیایی و سومین سال افتتاح موزه صلح تهران مراسم تقدیر از پزشک جانبازان شیمیایی و رونمایی از کتاب تخصصی او در زمینه درمان جانبازان روز گذشته در موزه صلح تهران برگزار شد.

عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ژاپن طی سخنانی در این مراسم  با بیان اینکه دیدار جانبازان شیمیایی یک جور زیارت است گفت: من برای زیارت جانبازان شیمیایی در چنین جمعهایی حضور پیدا میکنم. و در سالهایی که به عنوان سفیر در ژاپن حضور داشتم توفیق آن را داشتم که هر سال در مراسم سالگرد قربانیان هیروشیما که در ژاپن برگزار میشد در خدمت این دوستان و جانبازان شیمیایی که در آنجا حضور پیدا میکردند باشم.
 
وی افزود: حضور این جانبازان شیمیایی در هیروشیما بسیار موثر و مفید بود. و من اعتقادم این بود که هر کدام از این جانبازان در آنجا حکم یک سفیر را برای جمهوری اسلامی ایران داشتند. فقط نفس حضور این بزرگواران در آنجا یک دنیا حرف بود. و علاوه بر حضور فعالیتها، مصاحبهها و دیدارهای مختلفی هم داشتند که مثمر ثمر بود و به این وسیله توانستهاند چهره مظلوم بچههای رزمنده و مجروحان شیمیایی را نشان بدهند. حضور اینها به اندازه یکسال کار و زحمت و تلاشی که ما میخواستیم در جهت همین اهداف در سفارت انجام دهیم تاثیر داشت.
 
عراقچی با اشاره به اینکه در زمینه جانبازان شیمیایی کمکاری شده است گفت: متاسفانه ما شاید آنطور که باید و شاید در زمینه جانبازان شیمیایی موفق نبودهایم و نتوانستیم حقانیت بچههای شیمیایی را در عرصه بین الملل به اثبات برسانیم. و این البته به خاطر هجمههایی است که همواره در گذشته و حال علیه جمهوری اسلامی انجام میشده است. این هجمهها، فشارها و ظلمهایی که به صورت رسانهای، حقوقی، سیاسی و اقتصادی در عرصه بین الملل به جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم خدا این توفیق را بدهد که جانبازان شیمیایی در این مسیری که پیگیری کردهاند به نتایج خوبی برسند و ما هم در وزارت امور خارجه آنها را یاری خواهیم کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار