جنگ تحمیلی در «سروهای رازآلود» رمز گشایی می‌شود

«سروهای رازآلود» شامل هشتاد خاطره از رزمندگانی است که در جشنواره خاطره نویسی خراسان شمالی برگزیده شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ - 24April 2016

جنگ تحمیلی در «سروهای رازآلود» رمز گشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، خاطره نویسی دفاع مقدس از مواردی است که در انتقال ارزشهای این دوره تاریخ معصر نقش اساسی ایفا میکند.

مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به این امر مهم فرمودند: «آخرین حلقه رزم یک رزمنده نه تحویل سلاح به واحد تسلیحات، که نوشتن خاطرات نبرد است. یک رزمنده تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده، هنوز چیزهایی به تاریخ و آینده و آرمانش بدهکار است. از همه نگارندگان حوادث جنگ درخواست میکنم از ثبت و ضبط جزئیات این دوران غفلت نکنند.»

این بیان رهبری نشان از مهم بودن این مسئله دارد که رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون واسطه خود وارد میدان شده تا داشتههایشان را به نسل کنونی و نسلهای بعد منتقل کنند.

«سروهای رازآلود» در همین راستا توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب که برگزیده اولین و دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس خراسان شمالی است حاوی 80 خاطره رزمندگانی است که خاطراتشان در این مجموعه ثبت شده است.

کتاب علاوه براینکه نثری روان و دلپذیر دارد و میتواند هر خوانندهای را از هر گروه سنی به خود جذب کند، منبع بسیار غنی برای تولید داستان و نمایشنامه و فیلمنامه نیز میباشد.

 قسمتی از متن کتاب

مدتی در بانه مستقر بودیم. آنجا معمولا به لحاظ امنیتی طوری بود که گفته بودند تا میتواتید با مردم ارتباط برقرار نکنید. یک روز داشتیم رد میشدیم که دیدیم بچههای کوچک دور ایشان جمع شدند و گفتند:

ـ آقای کریمی بیایید فوتبال.

روی زمین برف نشسته بود به من گفت:

ـ تو هم بیا

و رفتیم دو تا تیم شدیم و بازی کردیم. تعجب کردم که اینها ایشان را از کجا میشناسند؟ و کی با او رفیق شدند؟ وقتی از ایشان پرسیدم،گفت: یک روز توپشان افتاد طرفم و من هم سه چهار تا دریبا زدم و یک گل و بعد هم توپشان را بهشان دادم و همین طوری رفیق شدیم.

از آن به بعد هر وقت رد میشدیم، کارمان فوتبال بود.

«سروهای رازآلود» مجموعه خاطرات رزمندگان جنگ تحمیلی است که به کوشش« سعادت جلال دوست» گردآوری و نظارت « اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی» گردآوری و تدوین شده است. این کتاب در 300 صفحه توسط «بیژن یورد» در 1000 نسخه منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار