حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند آسیب‌شناسی است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان در حقیقت یادگاران دوران استقامت، ایستادگی و پایمردی ملت ایران در برابر دشمن متجاوزگر و زورگو هستند.
کد خبر: ۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ - 16December 2013

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند آسیب‌شناسی است

حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی ایستادند و نقشه های آن ها را نقش بر آب کردند.

وی تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا یک افتخار بزرگ است چرا که آن ها عزیزان خود را در راه دفاع از خاک و میهن و همچنین ارزش های انقلاب و نظام فدا کردند.

وی تاکید کرد: ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اولویت های کاری بنیاد شهید است چرا که شهدا در راه ارزش هایی والایی جان خود را تقدیم انقلاب و نظام کردند.

حجتالاسلام والمسلمین شهیدی به اهمیت مقوله ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اشاره کرد و افزود: یکی اهداف بنیاد شهید آسیب شناسی در راستای علت کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

وی در ادامه این مطلب اذعان داشت: کارهای پژوهشی و تحقیقی در زمینه آسیب شناسی در حوزه ایثار و شهادت در حال انجام است و تعداد محدودی نیز آسیب شناسی صورت گرفته است.

معاون رییسجمهور خاطر نشان کرد: باید راهی را برای شناخت آسیب ها در حوزه ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت پیمود تا کمرنگ شدن ها جبران شود و مانند گذشته پررنگ شود.

وی اظهار کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که جنگ نظامی علیه ایران هیچ تاثیر و فایده ای ندارد و دلیل آن ایثارگری و جانبازی رزمندگان بود و همچنین خون شهدا که باعث حفظ و تثبیت نظام شد و آنان با نثار جان خود به دشمنان نشان دادند که ملت ایران برای دفاع از انقلاب و خاک تا پای جان خود ایستاده اند و مقاومت می کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اگر امروز اتفاقی برای کشور رخ دهد باز هم ایثارگران وارد میدان خواهند شد، گفت: استکبار و دشمنان انقلاب و نظام امروز برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار وشهادت برنامه ریزی کرده اند و سعی خود را در این راه می کنند.

وی اذعان داشت: فرزندان این سرزمین حق دارند که بفهمند روزی دشمن متجاوزگر و غاصب وارد خاک کشورشان شد اما شیرمردان غیور و دلیر در مقابل آن ها تا پای جان ایستادند و شهدا و جانبازان و آزادگان در حقیقت یادگاران دوران ایستادگی و استقامت ملت ایران هستند.

حجتالاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه امروز جوانان باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند و اقدام کنند، خاطر نشان کرد: معتقدم تشکل ها جوان هستند و باید اتاق فکر بنیاد شهید باشند تا بتوان کارها و اهداف مهم و موثر در این حوزه را پیشبرد.

وی افزود: ملت ایران در زمینه مقاومت و ایستادگی، رتبه اول را در دنیا دارد و جهانیان برب این موضوع واقف هستند که ایرانیان از روحیه ایثارگری و جانفشانی در راه ارزش هایشان برخوردار هستند.

معاون رییسجمهور در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد شهید نباید سنتی اداره شود بلکه برای موفقیت در کارها باید به صورت تشکلاتی آن را ا داره کرد. چرا که علت بروز مشکلات در این سازمان به کارگیری روش سنتی در اداره امور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار