حامد کرزی:

به امریکا اعتماد نداریم

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تناقض در رفتارهای امریکا گفت: دیگر به این کشور اعتماد ندارد.
کد خبر: ۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶ - 14December 2013

به امریکا اعتماد نداریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی در پایتخت هند با اشاره به تناقض در رفتارهای امریکا گفت: از آنجا که عملکرد امریکا در کشورهای آسیایی بر خلاف شعارهای این کشور است و تناقضاتی در رفتارهای آن وجود دارد نمی تواند بیش از این به امریکا اعتماد کند.

در شرایطی که مقامات امریکایی انتظار دارند دولتمردان هندی بتوانند کرزی را نسبت به پذیرش پیمان امنیتی دوجانبه با امریکا متقاعد کنند، رئیس جمهور افغانستان امروز (شنبه) پس از دیدار با مقامات هندی اعلام کرد به امریکا اعتماد ندارد.

در این رابطه کرزی به حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به مناطق مسکونی در افغانستان اشاره کرد و بیان کرد: در حالی که اوباما در ماه گذشته طی نامه ای اعلام کرد امریکا دیگر مناطق مسکونی را هدف حملات هوایی قرار نمی دهد، شاهد این ماجرا هستیم که بر تعداد حملات علیه مناطق مسکونی افزوده شده است.

شایان ذکر است این اظهار نظر کرزی در حالی بیان شده است که در هفته های اخیر شاهد اعمال فشارهای امریکا علیه وی برای امضا پیمان امنیتی دوجانبه به منظور تداوم حضور نیروهای خود در افغانستان می باشیم.
 

نظر شما
پربیننده ها