هلاکت تعدادی از تروریست های تکفیری توسط ارتش سوریه

گروه‌های تروریستی با نقض گسترده آتش بس، محله‌های مسکونی دمشق و حلب را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند که نیروهای ارتش سوریه هم با قدرت به این تجاوزات پاسخ دادند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۷۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 24April 2016

هلاکت تعدادی از تروریست های تکفیری توسط ارتش سوریه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گروههای تروریستی به طور گسترده آتش بس را نقض میکنند و محلههای مسکونی دمشق و حلب را با موشک و خمپاره هدف قرار میدهند، نیروهای ارتش سوریه هم با قدرت به این تجاوزات پاسخ دادند و تجمعات آنها را در غوطه شرقی در حومه پایتخت و حومههای حلب و اطراف شهر هدف قرار دادند.

از اطراف کبانی در حومه لاذقیه در غرب سوریه هم گزارش میرسد که این منطقه شاهد شدیدترین درگیری میان نیروهای ارتش و باندهای تروریستی بوده است.

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش سوریه با حمله تروریستهای گروه موسوم به فیلق الرحمن در محله جوبر در شمال شرقی دمشق در محور طیبه مقابله کردند، تروریستها به نقاط نزدیک به خطوط برخورد با ارتش برای سیطره  بر این محور رخنه کرده بودند، ولی توپخانه ارتش، تجمعات آنها را در عمق محله جوبر هدف قرار داد و این حمله تروریستها با شکست روبرو شد و رسانههای حامی تروریستها به کشته شدن شماری از آنها در این حمله اعتراف کردند.

در حلب نیز گروههای تروریستی برای نفوذ به مواضع ارتش در محور الراشدین در غرب شهر تلاش کردند، این گروهها همزمان محلههای غربی حلب را با دهها گلوله خمپاره هدف قرار دادند که به کشته شدن 6 غیرنظامی و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

نیروهای  ارتش سوریه حمله تروریستهای تکفیری به غرب حلب در محور الراشدین 4 را دفع کردند.

از ادلب هم خبر میرسد که یک تروریست انتحاری خود را در ساختمان فرماندهی گروه تروریستی موسوم به احرارالشام در شهر بنش در حومه ادلب منفجر کرد که به هلاکت سرکرده نظامی آن موسوم به اسلام ابوحسین و 9 نفر از همدستانش و زخمی شدن بیش از 40 تروریست دیگر منجر شد.

خبر دیگر اینکه جنگندههای ارتش، ستونی از خودروهای تروریستهای جبهه النصره را در داخل فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه شرقی ادلب هدف قرار دادند. مواضع تروریستهای النصره و حزب ترکستانی در جسرالشغور نیز بمباران شد.

منابع داخلی در کفریا و الفوعه هم تصریح کردند یک هواپیمای حامل کمکهای بشردوستانه تعدادی محموله را در بین مردم این شهرکهای محاصره شده پرتاب کردند، اما تروریستهای متمرکز در مناطق اطراف با سلاحهای ضد هوایی خود تلاش کردند مانع رسیدن این کمکها به ساکنان این شهرکها شوند، اما در نهایت این هواپیما توانست مقادیری مواد  غذایی و دارو را منتقل کند.

از لاذقیه هم خبر میرسد که سرکرده میدانی گروه تروریستی موسوم به فیلق الرحمن موسوم به  عبدالرحمن خالد زیادی به همراه شماری از همدستانش در درگیری با ارتش سوریه در جبل الاکراد در حومه شمال شرقی لاذقیه به هلاکت رسیدند.

در قامشلی هم منابع محلی گفتند آرامش به این شهر پس از چندین نشست رسمی و محلی با نظارت طرفهای منطقهای برای پایان تنشی که منجر به درگیری میان نیروهای دفاع مردمی و شبهنظامیان کُردی شده بود، بازگشت.

از سوی دیگر مرکز هماهنگی روسی در فرودگاه حمیمیم لاذقیه اعلام کرد بیش از 80 تروریست جبهه النصره از خاک ترکیه به استان ادلب وارد شدند. این مرکز آورده است گروههای مسلحی که توافق آتش بس را امضا کردند، 9 بار آتش بس را نقض کردند که شامل پنج مورد نقض آتش بس در حومه  دمشق و چهار مورد در حومه لاذقیه طی 24 ساعت گذشته است تا تعداد نقض آتش بس از  ابتدای اجرای  توافق در بیست و هفتم فوریه گذشته تا کنون به 422 مورد نقض آتش بس برسد.

این مرکز اعلام کرد تروریستهای موسوم به جیش الاسلام، پنج شهرک حومه دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند، تروریستهای احرارالشام هم چهار شهرک در حومه لاذقیه را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه این مرکز، تروریستهای جبهه  النصره همچنان به گلولهباران مناطق مسکونی حلب و لاذقیه ادامه میدهند.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار