در مراسم نکوداشت فرج الله سلحشور؛

ایوبی: سلحشور نمونه بارز هنرمند و سینماگر قرآنی است

سلحشور به کارش عشق می ورزید و باور داشت که می توان با زبان تصویر قرآن را به جهان معرفی کرد.
کد خبر: ۷۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ - 24April 2016

ایوبی: سلحشور نمونه بارز هنرمند و سینماگر قرآنی است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس؛ مراسم نکوداشت و بزرگداشت فرج الله سلحشور بعد از ظهر امروز 5 اردیبهشت در کاخ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.
 
سید رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در این مراسم گفت: امروز برای یادبود هنرمندی سخت کوش که سال های سال کار کرد و بسیاری در خارج از مرزها او را می شناختند، اینجا جمع شده ایم.

وی ادامه داد: سلحشور برای من با لحظه ای از فیلم پرواز در شب به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی پور به یاد مانده است، زمانی که در این فیلم افراد فرمانده خود را از دست می دهند و شخصیت دنبال آب برای آن ها می رود که تشابه این لحظه با واقعه عاشورا آن را تاثیرگذار و ماندگار کرد.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر خاطرنشان کرد: سلحشور کار خود را با بازیگری و نویسندگی شروع کرد، اما آنچه که باعث شهرت او شد ساخت سریال حضرت یوسف(ع) و پایداری در اعتقاد دینی اش بود.  

وی افزود: در کشورهای خاورمیانه، شاخ آفریقا و هند بیشتر مردم تحت تاثیر سریال یوسف و مردان آنجلس قرار گرفته اند و این سریال ها نشان داد دین درس بزرگی به همه می دهد که چگونه قصه های مشترکی که در قرآن گنجانده شده می تواند ارتباط فرهنگی و اتحاد لحظه به لحظه را بیشتر کند.

میرکریمی ادامه داد: چهره انقلابی فرج الله سلحشور و پافشاری بر مواضع انقلابی و نگاهی که به مبحث دین داشت تا لحظات آخر ادامه پیدا کرد و هنگامی که او با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، در این صدد بود که سریال دیگری را با موضوع حضرت موسی(ع) بسازد.

وی اظهار داشت: افرادی که قرار بود با او در این پروژه همکاری کنند، می گفتند اگر این سریال ساخته شود بازتاب گسترده ای را در دنیا خواهد داشت، پس حیفم آمد که در چنین جشنواره که بین المللی است و رویکرد جهانی دارد و کشورهای منطقه در آن حضور دارند از فرج الله سلحشور یاد نشود.  

در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: خیلی خوشحالم که این محفل در جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود چرا که سلحشور به گردن ایران و سینمای دینی ما حق بزرگی دارد.

وی افزود: با هر سفیری که از کشورهای اسلامی ملاقات داشته ام، اولین درخواستشان این بود که سریال حضرت یوسف(ع) را به آنها بدهیم و بهترین هدیه من به سفرا و وزرای کشورهای مختلف این سریال بود. زمانی که این سریال در کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس و دیگر مرزها پخش شد، خیابان های آنها خالی از جمعیت می شد.

ایوبی ادامه داد: سلحشور به کارش عشق می ورزید و باور داشت که می توان با زبان تصویر قرآن را به جهان معرفی کرد و این به اعتقاد و عشق و توانش ربط پیدا می کرد.  

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: دیگر خدمت بزرگ او این بود که جامعه سنتی و متدن شیعه را از طریق سریال یوسف(ع) با دنیای تصویر آشنا کرد و نشان داد که با قدرت سینما و تلویزیون می توانیم پیام های دینی را به جهان معرفی کنیم. سلحشور نمونه بارز هنرمند و سینماگر قرآنی و یک راه و نگاه و مکتب است.

وی افزود: سلحشور در کنار کارگردانی و کار هنری مکتبش را به جوانان آموخت، امیدوارم این مکتب ادامه داشته باشد و امیدوارم جوانان راه او را ادامه دهند.  

ایوبی تصریح کرد: هر کسی بخواهد سریال ببیند اول حضرت یوسف(ع) و بعد سراغ حضرت موسی(ع) می رود البته برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) دیر نشده و امید به ساخت آن داریم.

وی بیان کرد: تا آنجایی که خبر دارم با حمایت سازمان صدا و سیما تا ساخت سریال موسی(ع) راهی نمانده و امیدوارم بتوانیم دست به دست هم دهیم تا این مجموعه ساخته شود.  

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار