حضور جشنواره عمار در بازار جهانی فیلم فجر/ عرضه فیلم‌های فتنه 88 برای نخستین بار در بازارهای جهانی

در پی برگزاری نوزدهمین بازار بین المللی فیلم فجر، جشنواره مردمی فیلم عمار با هدف معرفی آثار برگزیده خود و بیان واقعیت‌های دیده نشده ایران در این رویداد حاضر شده است.
کد خبر: ۷۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ - 25April 2016

حضور جشنواره عمار در بازار جهانی فیلم فجر/ عرضه فیلم‌های فتنه 88 برای نخستین بار در بازارهای جهانی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در پی برگزاری نوزدهمین بازار بین المللی فیلم فجر در حاشیه سی و چهارمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر، جشنواره مردمی فیلم عمار و مدرسه سینمایی عمار نیز در این رویداد حاضر شدند.

این جشنواره با هدف معرفی آثار برگزیده خود و بیان واقعیت های دیده نشده ایران در جشنواره جهانی فجر 11 فیلم را در غرفه خود عرضه کرده است.

در طول روزهای گذشته، نمایندگانی از سینمای لبنان، آذربایجان، تونس، افغانستان، هند، سوریه و چین با حضور در غرفه جشنواره عمار ضمن آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی و شهدای ایران و مقاومت در برابر تروریسم جهانی و داعش با پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف که در جشنوارههای جهانی و رسانه های بین الملل بایکوت می شوند، آشنا شده اند.

آثار حاضر در غرفه جشنواره فیلم عمار در نوزدهمین بازار بین المللی فیلم فجر شامل مستندهای «حاج علی کرام» ساخته مهدی نعلبندی، «آذرخش» ساخته سیامک مختاری، «بهمن 60» ساخته ایمان گودرزی، «شهر نفس میکشد» ساخته مرجان یگانه پرست و علی تاجیک، «مسافر کربلا» مجید خادمی زاده، «ننه سکینه» ساخته مریم سادات مومن زاده و «قهرمان خانه ما» ساخته حسین گلزار و همچنین اثر داستانی «هنگامه» ساخته امیر داسارگر و همچنین انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس» عرضه شده است.

جشنواره عمار که یکی از معدود عرضه کنندگان آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بازار جهانی فیلم فجر است برای نخستین بار در بازارهای جهانی فیلم، دو اثر درباره فتنه 88 از جمله مستند «برادران» ساخته مهدی نقویان و اثر داستانی «لکه» ساخته محمدباقر مفیدی کیا را در غرفه خود عرضه کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار